Weekmenu's

Weekmenu: week 45

Bon, met het idee ‘we proberen het nog eens opnieuw’: een weekmenu. An sich is het idee geweldig: men make een weekmenu en slaagt erin om gewoon één dag alle noodzakelijkheden bij elkaar te shoppen, zodat er slechts één winkelbezoek nodig is per week.

Ik ken mezelf en weet dat ik -zelfs als ik erin slaag me aan het weekmenu te houden- sowieso meer dan één keer in de winkel sta, maar het gaat om het idee erachter. Check.

Voor mij persoonlijk de spelregels: maandag moet iets gemakkelijk en snel te maken zijn, want de wederhelft en ik hebben beide repetitie op maandagavond. Time is not our friend. Dinsdag zou iets met rijst moeten zijn (want ik grabbel gemakkelijker richting aardappels dan richting rijst en wat afwisseling is nooit slecht), woensdag iets met vis, donderdag wordt pasta en vrijdag is meestal ergens iets gaan eten. Zaterdag is een free for all en zondag is meestal bij de schoonvader (of bij mijn ouders). Extra: een ‘nieuw’ recept proberen erin te foefelen van de verzameling kookboeken. Ooit moet het lukken!

OK, met de melding ‘het wordt koud en kil deze week met veel regen’ in het achterhoofd: mijn menu!

* Maandag: Luikse salade (wegens enige salade die ik ken waar de wederhelft van kan blijven eten. Score!)

* Dinsdag: kip met spek, rijst en een curry-ananas saus

* Woensdag: kabeljauw in de oven met puree, botersaus en tomaatjes

* Donderdag: pasta’s gevuld met spinazie (ze hebben daar een andere naam voor, but damned if I can remember), biefstuk en champignonsaus

* Vrijdag: gaan eten – wahaaaaay!

* Zaterdag: bij de mama gaan eten, want verjaardag van mijn opa!

* Zondag: CD-opname in Turnhout tot 22h. ‘t Zal iets uit de diepvries worden, vrees ik (de wederhelft gaat uiteraard bij de papa eten, het schaap).

 

Iets nieuws? Nee, dus. En als ik het zo zie staan, is het allemaal toch niet bijster gezond. Maar ‘t is zo lekker allemaal… (voor gezonder: check lilith‘s site, dat kind heeft altijd geweldig goede ingevingen en kookt zelf vegetarisch, dus daarheen voor inspiratie! En ook voor de algemene fun op haar blog, want ‘t is geen helemaal normale ;-))

Standard

Leave a Reply

