General blabla

Lijstjes

Want anders vergeet ik bepaalde dingen véél te snel (en nee, geen boodschappenlijstjes maar wél dingen-die-ik-op-straat-zag-lijstjes). We worden dan ook al een jaartje ouder hé…

Dingen die mij blij maakten

  • twee meisjes van ongeveer twaalf jaar met dezelfde botjes (zwart en gigantisch veel glitters en studs) en hetzelfde loopje
  • een papa met op zijn fietszitje twee grote rugzakken, terwijl de stoere zonen voorop fietsten zonder bagage
  • het vriendje dat besloot langer te blijven soezen en er buitengewoon schattig uitzag
  • mandarijntjes!
  • het concept ‘appelcrumble’ op een koude ochtend
  • pas aangekochte kerstkaartjes. Want ja, ik ben er zo één die nu al kaartjes koopt om ze in december te versturen en dat maakt mij heel happy.
  • supertoffe designs. Met de melding van een goede vriendin: “Goed voor huwelijksuitnodigingen en geboortekaartjes.” Is dat een tip?
  • (over de post hierboven: ik ben zot van de vos-design bij die geboortekaartjes. Maar zot he. Me wants, voor binnen een jaar of vijf of zo.)

Dingen die mij verward maakten

  • ouders met gezichtsmaskertjes op (denk genre Japanners)
  • diezelfde ouders die hun kinderen géén maskertjes opzetten
  • fietsers die knal door het rood licht rijden, terwijl er nog vollebak auto’s door hun groen licht reden. En dan maar vreemd/boos kijken wanneer er geclaxonneerd wordt. Zotten.
  • kerstversiering, gemixt met nog wat halloween en superveel Sinterklaas. Da’s dus écht wel verwarrend he, meneren marketeers. Ik wil een duidelijk beeld, geen drie feesten dooréén in mijn etalages. Merci.

Dingen die mij een beetje ongelukkig maakten

  • kindjes die luid krijsend een schoolpoort binnengeduwd werden door apathische ouders (OK, ik ben zelf geen ouder, dus heb ik misschien geen recht van spreken. Maar een klein beetje empathie of zo? Of gewoon mee binnengaan? Nee? ‘t Zal aan mij liggen.)
  • krantenkoppen die niet gelukkig maken. Iets over psychologen en zo.
  • brood dat de dag na aankoop hard wordt. Nog eetbaar, daar niet van, maar dat gemis van vers brood is toch altijd even lastig. Ik ben dan misschien ook wel een beetje verwend op dat vlak. Hmm.

En jullie?

Standard

One thought on “Lijstjes

Leave a Reply

