General blabla

Het huishouden

Ik doe dat graag, het huishouden. Het houden van een huis (of appartement, in mijn geval), als het ware. Maar dat vreet tijd, niet normaal.

Stofzuigen, geen probleem. Op een kleine tien minuutjes ben ik rond. Maar dan zie ik links nog wat stof liggen en rechts zie ik dat de badkuip nog eens geschuurd moet worden. De vloer dweilen is zéér zeldzaam. Pas op: eens dat het gebeurd is, blink ik van trots en meld ik aan iedereen die het horen wil (en de 10 miljoen anderen die het niet horen willen) dat het allemaal zo blinkt en geweldig goed ruikt.

Koken doe ik enorm graag. Ik amuseer mij echt fantastisch achter die potten en pannen, dus da’s een chanceke voor mij en het vriendje. Maar die opkuis nadien in de keuken, da’s weer een pak minder. En de was doen is ook geen probleem, net zo min als de was aan de draad hangen nadien. Want alles ruikt dan zo zalig naar verse was, wat toch geklasseerd kan worden als één van mijn top-drie geurtjes. Helaas, bij was hoort strijk. En die strijk durft hier al wel eens oplopen. Vooral de hemden: de wederhelft draagt dagelijks een hemd en dat moet dus ook gestreken worden. ‘t Is dat ik hem aanbiddelijk vind in een hemd, anders smeet ik ze allemaal stante pede de vuilbak in. Of deelde ik ze uit aan de zwervers op straat, het is al eender.

Dit kan misschien een zaagpost zijn (check!), maar wel een positieve: ik doe het eigenlijk allemaal wel graag. En eens ik mij eraan gezet heb en het resultaat zie/ruik, vind ik het super. Maar het is dat in gang geraken he. Want de e-mail lonkt, en Facebook, en dat ene boek dat al weken ligt te lonken, en, en, en.

Niemand geïnteresseerd in de job van ‘get going, woman!’-persoon? Het betaalt vrij goed (in koekjes en crumble en zo).

Standard

Leave a Reply

