Weekmenu's

Weekmenu: week 46

Ik ben (min of meer) braaf geweest vorige week en heb mij flink aan het menu gehouden. Ik heb zelfs iets nieuws gemaakt! (Gestoofde worteltjes; bear with me. Alles nieuw is goed.)

Maar: dat minder naar de winkel gaan? Nee, dat lukt zo niet echt. Want vlees koop ik écht niet zo ver op voorhand in en groenten en fruit hebben nogal snel de gewoonte om op te geraken, hier thuis. Niks slecht mee, maar dat betekent wel dat ik zowat iedere dag in de winkel gestaan heb. Bon, het was om gezond te doen (mostly: ik heb ook suikervrije snoep gekocht, maar dat was puur om te zien hoe dat nu eigenlijk smaakt. Ik ben zelf geen gigantische fan, maar het is niet zo slecht als je zou denken.), dus zo erg is het niet zeker?

Ondertussen heb ik een nieuw weekmenu gemaakt, met in het achterhoofd ‘Veel wordt er deze week niet gekookt ten huize C.’. Waarom? Wel, zondag en maandag zijn er CD-opnames gepland (niet helemaal zo cool als ik nu laat uitschijnen, maar toch wel een leuk eventje) waardoor eten koken niet echt gepland zijn en vrijdag, zaterdag en zondag gaan we eten. Mja. Die portefeuille gaat een beetje janken, vrees ik.

Het menuutje is ook zoek, wegens de opruimtocht van de wederhelft, maar wat ik mij nog meen te herinneren (en wat vanaf nu dus wél op de weekmenu staat, nah):

  • Maandag: niet koken
  • Dinsdag: rijst op z’n chinees: veel groentjes en een omelet eronder geschept. Mogelijk wat kippenblokjes om het vriendje blij te houden.
  • Woensdag: wok met champignonnetjes en scampi’s
  • Donderdag: vleesbrood met kriekjes (op speciale aanvraag van het vriendje)
  • Vrijdag: niet koken
  • Zaterdag: niet koken
  • Zondag: niet koken

Ja, dat thuis koken zie ik deze week hé-le-maal zitten. Check!

Standard

Leave a Reply

