Het dagelijks overleven

Een effortke doen

Mijn wederhelft en ik zijn vier jaar samen (OK, vier jaar en een half, maar dat telt blijkbaar niet meer eens je de twee jaar samen bent gepasseerd, die halfjes) en wonen nu iets meer dan een jaar samen. Alles OK, geen stress, een routine die er wat begint in te sluipen, maar geen reden tot paniek. Maar die spontane romantische avondjes? Dat in elkaars ogen staren en drie uur lang zonder enig probleem met elkaar kunnen praten over God weet wat? Die zijn helaas vrij hard weggevallen, de laatste maanden. Maar dat was dus buiten mij gerekend he!

Subtiel als ik ben, had ik het voorbereid: een intiem dinertje thuis met veel kaarsjes en het kaske van de TV goed verstopt. Gewoon wij-tijd, quality time, terug praten met elkaar. Niet dat we dat anders niet doen, maar ik had Plannen en dan moet het één en ander even voldoen aan die Plannen. So far, so good. Ik had alleen even geen rekening gehouden met het feit dat de wederhelft iedere dag naar Brussel en terug moet en de laatste week het nogal druk heeft. Gevolg: tegen 21h konden we aan tafel. Geen paniek, geen stress: het eten (risotto, voor de eerste keer gemaakt en eigenlijk -als ik het zelf zeg en de wederhelft het beaamt- goed gelukt) had er geen probleem mee even te blijven staan en opgewarmd te worden.

Het was leuk. Na de eerste vijf seconden ongemakkelijkheid (hoe, geen TV vanavond tijdens het eten?) ging het eigenlijk verrassend vlot. Smaakt naar meer, zelfs. Niet té veel, want dan wordt het ook maar gewoontjes, maar één keer per maand? Zou moeten lukken. Zeg ik nu, laten we het nog even bekijken tegen dan 😉

Maar: een effortke doen, zo nu en dan, ik zie daar niks slecht in. Het kan alleen maar baten, denk ik.

Standard

Leave a Reply

