General blabla, Het dagelijks overleven

Lijstje met wanna-haves

Kijk, het is eind november. Dat betekent bijna kerstmis, nieuwjaar. Wat evenveel betekent als ‘gigantisch gat in mijn hand’. Plus: ik word 25 volgend jaar. Dat betekent zoveel als ‘een belangrijk jaar’. Ik heb dus een aantal dingen die ik volgend jaar graag in mijn bezit zou zien en als het even kan vandaag nog.

Vandaar: mijn lijstje.

  • Een echt fototoestel. Geen crappy digitaal dingetje, maar een echt. Iets genre dit, eigenlijk.
  • Een handtas die meer kost dan €50 en waar ik halsoverkop verliefd word. En dan kom ik hierbij uit.
  • Een weekendje/weekje/gigantische verlofperiode weg met de wederhelft. En ja, dat kan je niet echt bezitten, maar dat chique fototoestel hierboven? Perfect om herinneringen vast te leggen. Gimme.
  • Een huis. En hier speel ik een beetje vals, want dat is eigenlijk voor in de verre toekomst. Wat niet wil zeggen dat ik het nu niet zou willen, maar dit is mijn droomlijstje, dus zijn het mijn regels. Ik wil dus graag een huis, met een kleine tuin (groot genoeg voor een tuintafel en eventueel een schommel, klein genoeg dat je geen uren bezig bent met onderhoud als je daar geen zin in hebt), genoeg parking in de buurt voor minstens twee auto’s, een bibliotheekkamer, zeker 4 slaapkamers (minstens twee kids en een logeerkamer), twee badkamers, een tof en licht salon, een groooooooote keuken (met kookeiland!), een zalige eetkamer, een berging. En nog wat extra kamers, als die zich zouden voordoen. Niet veel gevraagd, toch?

Dat valt nog mee, denk ik dan. Vier dingen, waarvan twee toch echt niet zoveel gevraagd zijn.

Bon, op naar 2014, denk ik dan!

Standard

Leave a Reply

