Eten, Weekmenu's

Weekmenu: week 49

Een beetje later, maar toch mét weekmenu!

  • Maandag: Luikse salade. Het vriendje heeft erom gevraagd, dus nog een hoeveelheid boontjes extra erbij steken en de spekjes wat verminderen en hup, vitamientjes binnen.
  • Dinsdag: bloemkoolovenschotel. Die van Jeroen Meus, wegens héél lekker en altijd wel wat extra over omdat het nogal zwaar is. Hoor ik daar iemand ‘lunch’ zeggen?
  • Woensdag: spaghetti bolognaise. Die laatste voorraad spaghettisaus mag ook eens verzet worden, denk ik dan.
  • Donderdag: risotto. Mogelijk een beetje variatie, maar ik denk wél terug met spekjes. Spontaan denk ik aan courgette en extra kerstomaatjes, misschien terug wat champignons. We’ll see.
  • Vrijdag: kabeljauw met puree. Simpel (hallo, allerliefste stoomkoker), niet helemaal gezond maar lekker.
  • Zaterdag: vol-au-vent bij vrienden. Hoera, wegens gigantisch lekker en het feit dat het zelf maken superveel tijd kost.
  • Zondag: bij de schoonpapa.

Op vraag van het vriendje worden de vleesporties ook wat gereduceerd (I know, ik viel zelf ook nogal hard van mijn stoel) naar normalere porties. Ter info: ik ben bij het begin van onze relatie heel vreemd aangekeken omdat ik het durfde een portie van amper 150 gram qua vlees te presenteren. Maar bon. Volgende week hopelijk positieve berichten hieromtrent 😉

 

Standard

Leave a Reply

