Eten, Weekmenu's

Weekmenu: week 50

Iemand anders die zich afvraagt waar de rest van het jaar plots naartoe is? Dit is dus wel de derde-laatste week van het jaar he! C. vindt het allemaal net even te dichtbij komen. Dus: micro-managing, waardoor die week weer net wat langer lijkt. Hiphoi!

De weekmenu’s worden vrij goed opgevolgd (dikke proficiat aan mezelf, want ik ben daar eigenlijk geen goeie in), dus laten we hopen dat bijkomende planningen ook opgevolgd worden. Met name: de kuisdag, strijkdag etcetera. ‘t Wordt tijd, zo zegt mijn wederhelft, dat daar ook eens wat regelmaat in komt. Hij heeft mogelijks wel overschot aan gelijk. Lastig, als dat zo is.

Maar: de weekmenu. Bring it on!

  • Maandag: biefstuk met gebakken patatjes en sla. Zo eenvoudig als het lekker is. Ik heb zelfs nog een pakje (sssssssst) peperroomsaus staan dat op mag/moet, dus groot feest hier, morgenavond.
  • Dinsdag: kip met rijst en een currysausje met ananas. Mocht iemand trouwens nog geweldig leuke receptjes kennen met rijst, meld ze mij alsjeblieft, want qua rijst heb ik dus nada aan inspiratie. ‘t Is een beetje zielig, bedenk ik mij af en toe.
  • Woensdag: zalm. Iets met zalm. Spontaan had ik goesting in asperges, maar daar is het het foute seizoen voor. Hoogstwaarschijnlijk wordt het zalm in de oven met prei, worteltjes en aardappeltjes in de oven. Vooral gemakkelijk, bedenk ik mij.
  • Donderdag: ik gok op frietjes of kebab. Ik heb namelijk filmtickets voor de nieuwste Hobbit gewonnen, wat neerkomt op snel na het werk naar Brussel trekken, de wederhelft optrommelen en mij neervleien in comfortabele zeteltjes. Klinkt wel goed.
  • Vrijdag: receptie in Brussel. De hoofdstad heeft wel wat te bieden deze week, zo meldt mijn agenda. Ik heb verhalen over hapjes en desserts gehoord, en ook pizza, dus veel moet ik zelf niet voorzien.
  • Zaterdag: eten met een Flairbon. Driegangenmenu voor de helft van de prijs, yes please!
  • Zondag: veel desserts maken voor een vieruurtje waarin de schoonouders elkaar leren kennen en nadien eten bij de schoonpapa.

Weer een leuke mix van zelf koken en gaan eten. Seems like it’s us.

Standard

One thought on “Weekmenu: week 50

Leave a Reply

