Cultuur, Series

Once Upon A Time

Ik ben momenteel gigantisch gefascineerd door Once Upon A Time, een reeks van ABC (zo’n geweldig Amerikaanse zender). Het hele concept van de serie draait rond een licht aangepaste sprookjeswereld, zoals af te leiden valt uit de titel. Ik ben verkocht, met dank aan vrienden die het lichtjes illegaal aan het bekijken waren en zelf al door seizoen één waren. Ik heb me seizoen één aangeschaft na het lezen van de synopsis op het geweldig leuke internet en heb het mij nog geen seconde beklaagd. Hoewel, het huishouden lijdt wel een beetje onder die aanschaf, besef ik af en toe. Bon.

Once Upon A Time

Once Upon A Time

Het zijn sprookjes met een twist: de slechte koningin van Sneeuwwitje heeft de sprookjesfiguren getransporteerd naar onze wereld, mét hun problemen maar zonder hun herinneringen. Zij is (uiteraard) de baas van heel het stadje (Storybrooke, waar ik stante pede mijn asiel wil aanvragen) en eigenlijk staat de tijd daar stil. Totdat de dochter van Sneeuwwitje en haar prins aankomt, ontdekt dat de stiefzoon van de koningin eigenlijk haar eigen zoon is en van alles begint te veranderen. De slechte koningin is not amused en probeert haar op alle mogelijke manieren buiten te werken, want ondertussen krijgen sommige mensen hun geheugen deels terug…

Kijk, het is en blijft een Amerikaanse TV-serie. Dat betekent af en toe overacting, bepaalde plot twists waar ik zelf niet helemaal mee was en een aantal iek-momenten. Maar dat betekent ook: budget voor prachtige sprookjeskledij (ik heb minstens vijftien keer gedacht dat ik die outfit moest hebben), geweldige decors en raar maar waar, sprookjes die niet helemaal overeenkwamen met hoe ik ze mij herinnerde. Gevolg: C. die heel gefascineerd bleef staren naar dat scherm, want hoe loopt dit af?

Seizoen één is helemaal gezien, met als gevolg dat ik nu sta te springen om seizoen twee. Gelukkig ben ik nooit snel met het ontdekken van nieuwe series, wat inhoudt dat seizoen twee al helemaal ingeblikt is en seizoen drie momenteel in Amerika te zien is. Ik kan dus nog wel even mee, denk ik dan.

Standard

3 thoughts on “Once Upon A Time

Leave a Reply

