Cultuur, General blabla

Kerstkaartjes

The madness has reached me. Kerstmuziek op de achtergrond, mijn Excel-file met alle adressen van familie en vrienden voor mijn neus, meer dan zestig enveloppes (de kaartjes volgen later) en de lichtjes van de kerstboom charmant twinkelend: kerst heeft mij in zijn macht. Alsook de kerstkaartjes, want: ik heb net de eerste kaart in de bus gehad.

OK, het was één van het werk, maar het gaat om het idee: de jacht is open! Volgende stap (na het e-mailen van alle familie en vrienden die verhuisd zijn en het versmaad hebben om een wij-verhuizen-dit-is-ons-nieuw-adres-kaartje af te geven): zoeken naar de linten die ik vorig jaar heb aangeschaft en waar er vorig jaar een overdaad aan kaartjes aan hing. Ik leef een beetje voor dit seizoen, omdat het zo (geforceerd) samenhorig aanvoelt. En laat dat net mijn favoriete gevoel zijn: familie, vrienden, samenhorigheid en liefde voor alles en iedereen. Zelfs suïcidale fietsers en automobilisten worden dan weggelachen door mij, want deze maand draait toch om vergeving en liefde? Niet?

De adventskrans is trouwens ook volop aanwezig, met veel schwung en kitsch (een cadeautje van de wederhelft). De kerstboom hangt vol met oude kerstornamenten uit de kindertijd van diezelfde wederhelft, want daar wou de schoonpapa van af/daar heeft het vriendje achter gesmeekt (alnaargelang wiens versie je wil geloven). De agenda staat volgepropt met dates en etentjes en bezoeken aan ijssculpturen en Disneyland (laten we vooral Disneyland niet vergeten).

Jawel, mijn favoriete seizoen, zolang het december is. Na december snak ik al terug naar het volgende seizoen, maar nu geniet ik volop van alles wat er aangeboden wordt. Feest!

Standard

One thought on “Kerstkaartjes

Leave a Reply

