Cultuur, General blabla, TV

Prematuurtjes

Ik wist dat dit een probleem ging zijn. Een zwaar probleem, en toch het been stijf houden en dat programma zien he. Wel opgenomen, zodat ik het kon zien wanneer ik er zin in had.

Maar dus: Prematuurtjes, op VTM. Een programma over te vroeg geboren kindjes en dat breekt dus echt mijn hart. Ik hou van kinderen, wil er later een hoopje (nog niet gedefinieerd hoeveel met de wederhelft, maar aangezien die al zeker een tweeling wil… Bon.) en als er baby’s in de buurt zien grabbel ik die meestal van harte vast. En dan zie je zo’n hoopje kind liggen in een couveuse en bedenk je dat het leven soms echt niet eerlijk is. Die kinderen liggen langer in een ziekenhuis vanaf hun geboorte dan ik ooit in een ziekenhuis heb gelegen.

Voor die ouders lijkt mij dat ook niet gemakkelijk. Beval maar eens, al zeker als het te vroeg is, en dan nemen ze plots je kind weg. Heel angstaanjagend, denk ik dan. En stiekem hoop ik dat mij dat later niet gaat overkomen. Da’s normaal zeker? Dat gevoel van ‘liever niet bij anderen, maar toch liever bij anderen dan bij mij’?

Ik vind dat moeilijk, zo’n programma, maar eigenlijk ben ik ook heel nieuwsgierig: de wederhelft is zo ooit ook eens begonnen. Ik ben zelf nooit een prematuurtje geweest, maar als ik het zo op het scherm zie, ben ik wel trots op die van mij. Heeft hij goed gedaan, als je het mij vraagt.

Niet gemakkelijk, maar zo interessant, dit programma. Toch blij dat ik het opgenomen heb. En nu Friends zien, om wat tegengewicht te bieden. Hoppa!

Standard

2 thoughts on “Prematuurtjes

  1. oppieh says:

    Beua was net 1 week te vroeg geboren om een prematuurtje te worden, alles zou ik geven moest ik hem dat weekje gegeven kunnen hebben.

Leave a Reply

