General blabla, Het dagelijks overleven

Moderne media

De wederhelft en ik liggen even overhoop: ik heb een snelheidsboete gehaald (mijn eerste, give me a break) maar wél met zijn auto. Nu ja, zijn auto: ‘t is die van het werk, maar hij kreeg dus de boete via zijn werk, wat ook zoveel betekent als “Dat geld wordt wel van mijn rekening afgehouden he!”. Ik ben niet onnozel en al helemaal niet achterbaks, dus heb ik het verschuldigde bedrag netjes overgeschreven. Zaak afgehandeld, dacht u? Maar nee, begot.

He?

He?

Want ondertussen werd er via SMS en e-mail voort gecommuniceerd en door misbruikte woorden en foutief gebruikte cc’s en andere toffe uitvindingen was het in mijn hoofd al helemaal geëscaleerd tot bijbelse proporties, genre Sodom en Gomorra (maar dan minder seksueel getint) en Job (maar minder wraakzuchtig, mag ik hopen). Bleek dat de wederhelft dat allemaal zo niet bedoeld had, maar ik liep dus al wel een hele dag rond met dat rotgevoel. En dat vind ik zo stom aan de moderne media: het is niet meer face to face. OK, da’s ook een groot voordeel, want iemand een vraag stellen is nu een pak gemakkelijker dan pakweg twintig jaar geleden. Maar het is allemaal zo vaag. Zelfs smileys helpen niet altijd (jawel, ik ben zo’n gebruikster van smileys, maar ik probeer me in te houden). Vaagheid zorgt voor verwarring en de mensheid zijnde de mensheid betekent dat meestal ook paranoïde gevoelens overal en mensen die ineens het ergste denken. Ik ben zo ook, heb ik al een paar keer gemerkt.

Kunnen we daar iets aan doen? Nee, tenzij we willen terugkeren naar een periode waar e-mail en SMS niet bestaan, maar dat gaat er voor mij persoonlijk wat over. Die dingen hebben ook écht wel hun nut. Maar misschien wat minder snel op ons gigantisch paard springen en even polsen of we het allemaal wel juist begrepen hebben? Lijkt mij geen slecht idee, vooral voor mij dan. Want nu heb ik hem eindelijk even ter verantwoording geroepen (denk grote dramaqueen die wild mailend vraagt ‘of hij misschien pissig is’) en blijkt dat ik mij voor niks opgewonden heb. Dan voel ik mij zo stom en word ik stieken ook nog wat uitgelachen door de wederhelft die dat allemaal zo niet ziet. Misschien moet ik bij hem eens wat lessen gaan volgen.

Standard

Leave a Reply

