General blabla, Het dagelijks overleven

Oeps

Nee, geen weekmenu deze week. Het is al genoeg trappelen om boven water te blijven deze week (en volgende week ook, laten we eerlijk zijn en blijven) met alle feesten en de daaropvolgende indigesties. Wat ook een leuke bijkomstigheid is: de wederhelft heeft twee weken verlof (het bouwverlof, weet u wel) en zag zijn kans schoon om begin deze week inkopen te doen. Hij had er helaas geen rekening me gehouden dat wij deze week zeker twee keer niet thuis zouden, wat betekent dat ik deze week heb zitten hoofdrekenen hoe lang een biefstuk goed blijft en ik fervent hoop dat de wokgroentjes het nog een dag uithouden. Maar vakantie, da’s zo plezant!

Voor de rest probeer ik nog steeds alle restjes snoepgoed van Sinterklaas weg te werken, en dat is momenteel zelfs nog zonder kinderen in huis, wat wordt dat later? De chocomelk is even niet meer te drinken, cake blijft liggen wegens te veel zoet in huis en speculoos wordt gewoon genegeerd. De cadeauverpakkingen slingeren ook nog links en rechts rond, maar dat verdwijnt zo wel, langzaamaan. Komt allemaal in orde, vooral aangezien de wederhelft rommel zo niet ziet zitten en het allemaal opruimt gedurende de dag. Toch nog een voordeel aan die vakantie, dus 😉 Het appartement is zelfs al gekuist met nat deze week! Het gebouw weet niet wat er gebeurt.

Voorlopige optelling van cadeautjes (mochten er nog mensen ideeën nodig hebben, ik ben zéér content van mijn oogst dit jaar): twee kaartjes voor Stef Bos in Antwerpen, een Rituals-pakketje met doucheschuim (ruikt lekker én is plezant onder de douche), koekjesversierding (van en voor de wederhelft, aangezien die alles graag naar binnen smikkelt), het groene appeltje van DKNY (oftewel: mijn favoriete parfum) en de laatste nieuwe King’s Singers CD. Zware aanrader, die laatste trouwens: allemaal Amerikaanse hits of evergreens, in geweldig toffe versies gebracht. Staat nogal vaak op, de laatste dagen, tot (stilaan) wanhoop van mijn medebewoner.

Standard

2 thoughts on “Oeps

Leave a Reply

