Eten, Het dagelijks overleven, Weekmenu's

Weekmenu: week 2

De dolle weken (lees: feestdagen, aangevuld met verjaardagen en Dinsey-toestanden) zijn gepasseerd, tijd voor normale eetweken dus! Naar nog niet aloude gewoonte heb ik dus een weekmenuutje samengesteld. Benieuwd hoe lang het deze keer volhoudt!

Deze week wordt het relatief gezond met een vleugje nostalgie.

  • Maandag: risotto. Ik kap er wat paddenstoeltjes, spekjes en courgette bij, ren richting winkel voor kerstomaatjes (vraag me niet waarom *kuch*spek*kuch* maar dat is altijd zo zout, dus eet ik er tomaatjes bij als afwisseling. En zo krijgt de wederhelft ook nog wat extra groen/rood binnen) en laat het geheel wat pruttelen. Komt in orde, denk ik dan.
  • Dinsdag: witte vis met verse spinazie en tomaatjes in een jasje van bladerdeeg. Een receptje van de mama: het geheel samenplooien in het bladerdeeg en hop, de oven in. Nog zien wat ik er als sausje bijmaak, maar ik gok iets hollandaise-achtig. We shall see!
  • Woensdag: een filosof met worteltjes. De wederhelft meldt dat hij dat nu wél lekker vindt, dus daar maak ik graag gebruik van. Lekker, genoeg voor drie (want op woensdag komt de schoonzus eten na de squash) en simpel. Als ik het gehakt beperk, is het zelfs nog bijna gezond!
  • Donderdag: biefstuk met gevulde pasta en een champignonsausje. Of pepersaus, dat zien we nog wel. Niet echt gezond, maar heerlijk traditioneel. Mjam.
  • Vrijdag: Chinees of op restaurant. Het maakt me niet uit wat, maar vrijdag is relaxdag. We zien wel.
  • Zaterdag: gevulde tomaten in de oven met rijst. Nog zoiets traditioneel én helemaal nostalgie ten top, want dit maakte de mama vroeger regelmatig klaar. Al weken zin in, maar nooit tijd/mogelijkheid om het zelf te maken. Nu dus weer wel!
  • Zondag: bij de schoonpapa. Makkelijk zat.

Wat nieuws (de vis), veel oud, vooral lekker, zo gonst het nu door mijn hoofd. Laat die week maar komen!

Standard

Leave a Reply

