Cultuur, General blabla, TV

Say Yes to the Dress

Denk drama, voeg een snuifje chique jurken toe, meng wat overgestresseerde bruiden en adviseuses en plaats in New York: tada, Say Yes to the Dress! Dit -moet ik grif toegeven, na tientallen verzuchtingen en onsubtiele hints van de wederhelft- is mijn guilty pleasure. Aangeraden door de zus in Amerika en nu steevast opgenomen: ik vind het geweldig.

Het uitgangspunt is vrij simpel: de grootste bruidskledijwinkel (Kleinfeld in NYC, dixunt zijzelf) voorziet adviseuses en shopadvies aan toekomstige bruidjes die hun ideale jurk zoeken. Diezelfde bruidjes komen af met verloofde, ouders, uitgebreide familie, entourage of schoonfamilie om die jurk te laten beoordelen. En het budget? Vanaf een kleine €1500 tot the sky is the limit: ik zie het zelf allemaal (in de toekomst) een pak minder zitten. Hoeveel kost zo’n jurk wel niet?

Maar, toegeven: het zijn pareltjes. Prachtige jurken in stijlen waar ik het bestaan zelfs nog niet afwist, accessoires bij de vleet en adviseuses die over het algemeen weten waar ze mee bezig zijn. Drama hoort er uiteraard bij, want stress is alom vertegenwoordigd en de flamboyante adviseuses (en uitgebreide entourage) helpen ook niet altijd. Dit is zalige TV, alleen al om de jurken en de verhalen. OK, niet van het hoogste niveau, maar moet dat dan? Ik kijk bijvoorbeeld ook uit naar Wauters vs Waes, wat nu ook niet te boek zal staan als historische televisie vrees ik. Ik kijk ook naar Band of Brothers en hopen documentaires over WO2 en andere, maar ik moet toegeven dat het lichtere televisiewerk mij over het algemeen net iets meer aanspreekt. Ik zal niet alleen staan in dat statement, me dunkt 😉

 

Standard

One thought on “Say Yes to the Dress

  1. oppieh says:

    Ja, jurk is duur, ik zou het niet voor over hebben, aan de andere kant als een prinses door een gangpad lopen is een gevoel dat ik iedereen gun.
    Daar hoort nu eenmaal een mooie jurk bij, want met een jeans heb je dat effect niet. Plus jij kent min 2 koren, die mensen kunnen toch niet zwijgen, dus bombastische mis met koor 😉 ik snap dat hij wilt sparen, eigenlijk.

Leave a Reply

