General blabla, Het dagelijks overleven

Onverwacht

Ik zit de laatste tijd op een emotionele rollercoaster. Gaat het geweldig goed op mijn werk en krijg ik (zo ongeveer) promotie, dan valt de sfeer eigenlijk dik tegen door een aantal omstandigheden. Win ik tickets voor de cinema en zelfs een nieuwe laptop, stijgen mijn maandelijkse kosten. En gaat het in mijn persoonlijk leven écht goed, dan moet ik dringend een afspraak maken bij een kaakchirurg. Lap he.

Hoe dat komt? Sinds anderhalve week heb ik pijn in mijn linkerkaakgewricht wanneer ik mijn mond (of mijn bakkes, zoals ze dat zo charmant in Antwerpen zeggen) ver opendoe. Geen voortdurende pijn, maar wel meer dan lastig aangezien ik én graag eet én graag zing én liefst ook al mijn gewrichten zo goed mogelijk weet functioneren. Na die anderhalve week (en zonder iets van vooruitgang en mét veel enge verhalen van medelevende collega’s en vrienden) had ik er genoeg van en stapte ik richting huisarts. Die zou wel weten wat en hoe en mij kunnen doorverwijzen indien nodig. Stiekem hoopte ik natuurlijk dat die eens goed ging lachen, mij een wondermiddeltje zou voorschrijven en daarmee de kous af zou zijn. Nog stiekemer vreesde ik dat, worst case scenario, die mens ging zeggen “Stap naar de tandarts en laat uw wijsheidstanden trekken”. Niks van dat alles, natuurlijk. Veel serieuze gezichten, pertinente vragen en uiteindelijk een telefoonnummer en doorverwijsbrief naar -zo blijkt nu- een Kaakchirurgie (mét hoofdletter, jawel).

Om het nog erger te maken: ik mag tot 4 februari (Dag des Onheils wanneer ik die Kaakchirurg ontmoet) eigenlijk alleen maar soep, pastaatjes en puree eten. Of alles in mini-stukjes snijden. Ik zie het mij al doen, met de wederhelft die grinnikend toekijkt. Ik heb nu al gigantisch veel zin in een dikke biefstuk, een smos, een beetje alles waar je je mond verder voor moet opentrekken dan ik nu mag. En die mond mag ik verder ook niet meer forceren (wat ik tot vandaag dagelijks deed, omdat ik dacht dat ik het zo zou verbeteren), want dat ding kan wel eens ontwrichten. Ontwrichten, een kaak! Ik heb er nu al schrik van.

Benieuwd wat meneer de wonderdoktoor te melden gaat hebben. Lap, 2014, het wordt niet echt mijn geweldig jaar wat betreft lichaamsklachten.

Standard

One thought on “Onverwacht

  1. oppieh says:

    Knuf goed nieuws is: je kan op bijna vloeibare dingen leven, kijk mij maar…. Ntl mag je niet teveel afvallen want dan breek je in twee 🙂

Leave a Reply

