General blabla, Het dagelijks overleven

Stress relief

Het is gebeurd! C. is bij de kaakchirurg langsgeweest en die mens beet niet eens. Daar gingen mijn vooroordelen. En ik mij maar opjutten en stress aan het bezorgen, voor niks dus. Geen operatie (woohoow!), geen nachtbrug (woohoow!), gewoon een weekje Ibuprofen en niet meer nagelbijten. Ha. Dat zorgt blijkbaar voor inflammatie van het kaakgewricht, of zoiets. Die brave dokter heeft het mij allemaal wel uitgelegd, maar helemaal mee ben ik niet, buiten: door nagelbijten zet je écht wel te veel druk op dat arme kaakgewricht. Foei C., nu ben je wel verplicht te stoppen.

Maar dus: geen stress daaromtrent meer. Ik blij, rest van het huishouden (zijnde de wederhelft) ook blij. Maar mannen toch, ik mag zo niet stressen. Niet goed voor de gezondheid. En ik maar overal beweren dat ik stressvrij ben. Misschien over het algemeen wel, maar als het even afwijkt van de normale gang van zaken (lees: in het geval van gezondheid ga ik normaal één keer per jaar langs bij de dokter zodat die mijn bloeddruk even kan nemen en noteert hoeveel ik dat jaar ben bijgekomen) is het paniek alom. De wederhelft vindt dat gedurende vijf minuten grappig, maar nadien wordt er toch wat gegrommeld over ‘panikerende vrouwen’ en ‘van een mug een olifant maken’ en dergelijke meer. Het staat buiten kijf dat er nadien ook geen dessert voor de wederhelft volgt.

Vanavond wordt het een uitgebreid kookmomentje, denk ik: verse soep (want het niks-hard-en-te-groot-dieet blijft nog even van kracht), een hoofdgerecht en een dessert, maar wat er precies volgt is nogal flexibel. De voorziene simpele maaltijd is niet meer nodig, want C. heeft geen traumatische ervaring meer te verwerken 😉 Hiphoi!

Standard

Leave a Reply

