Eten, Weekmenu's

Weekmenu: week 7

Tussen twee familiefeesten-met-veel-en-zwaar-eten door, een hopelijk rustige en lichte week aan eten! Ik heb de ijskast en voorraadkast ook nog even onderworpen aan een zoekend oog, wat voor een paar spontane aha-erlebnissen zorgde. Hoera (of aha, zo je wil)!

Without much further ado, het weekmenu:

  • Maandag: Luikse salade. Ja, ik hoor al gezucht, maar mannen: er is wel een reden waarom dit gerecht een toppertje is ten huize C. Met name: de hopen groenten die binnengespeeld worden en de portie spek die steeds kleiner gemaakt wordt. En het genot van het in één pot te kunnen klaarmaken (dat is zo sinds kort, met dank aan Evelien van evelienkooktlekker.be), niet normaal. De spekjes zijn dan wel iets minder krokant dan de goesting van de wederhelft, dus misschien dat ik die apart klaarmaak. Hangt van mijn bui af 😉
  • Dinsdag: bladerdeegpakketje van witte vis (deze week kabeljauw, wegens nog in de diepvries teruggevonden), verse spinazie (idem dito) en tomaatjes. Mjam. En simpel, want gewoon de oven inschuiven. Hallelujah en zo.
  • Woensdag: filosof, mét spinazie (op vraag van de wederhelft, want met worteltjes vindt hij iets te zoet). Mjamjam. En ook weer gemakkelijk. Ik zie duidelijk een rode draad, deze week.
  • Donderdag: een biefstukje met gratin dauphinois. Da’s namelijk mijn doel deze week, die gratin. Nog nooit geprobeerd, dus het wordt mijn maiden voyage. Benieuwd!
  • Vrijdag: ja, een beetje dubieus. We gaan spelletjes spelen met een hoop vrienden (Valentijn, daar doen wij niet aan mee om verschillende redenen, maar mijn boeket kreeg ik deze week al), maar ik heb geen idee of eten daar ook bij hoort. Eens checken, nu ik het mij zo bedenk.
  • Zaterdag: een slaatje? Met scampi’s of zo. Of het gerecht dat een goede vriendin mij doorstuurde, die daar per ongeluk op terecht kwam toen ze haar eigen restjes probeerde te verwerken. We zien wel wat er in huis is, denk ik dan.
  • Zondag: eten bij de familie. Véél eten bij de familie. Klomp op de maag. Maar lekkerrrrrr.

 Bijkomend doel: petitbeurretaart maken. Ik heb nog een hoop koekjes liggen en die mogen op. Zien of ik daar tijd voor vind, deze week 😉

Standard

One thought on “Weekmenu: week 7

Leave a Reply

