Cultuur, Entertainment in het algemeen, Series, TV

Een blik op mijn TV-programma

Ik kijk niet gigantisch veel TV, maar ik woon wél samen met iemand die veel langere uren werkt dan dat ik mijn broek moet verslijten. Gevolg: ik zit regelmatig wel een uur of twee alleen thuis, met een digibox met interessante dingetjes op. Wat doet een mens dan? Die zien, uiteraard. Mijn smaak is nogal breed, maar ik kan er wel mee leven. En jullie?

Without much (further) ado, Het Lijstje!

  • Detectives met -voor mij- leuke achtergrondverhaaltjes: Castle, NCIS, Bones en consoorten. Ik ben helemaal zot van een relatie die zich ontwikkelt doorheen de seizoenen, de onderlinge relaties tussen collega’s is ook geweldig en die zijn slim. Of toch zeker savvy, mét een goed gevoel voor humor. Regelmatig vindt een nieuwe DVD-box of een nieuwe aflevering zijn weg richting kast en digibox en hoera, want ik word daar zo happy van.
  • Humor! Friends, Coupling (waarom zijn die zo vroeg gestopt?), The Big Bang Theory, in mindere mate How I Met Your Mother: mijn ding. Regelmatig wordt er wel een aflevering van het één of het ander opgezet tijdens het eten of nadien als ontspanning en ik moet toegeven dat ik toch even regelmatig onder mijn tafel terug te vinden ben. Als het zou kunnen, het stond op repeat. Oh, wacht, dat kan wel degelijk. Yay!
  • Alleenstaande realitydingetjes: De mol, Wauters vs Waes, Reizen Waes, Tomtesterom (valt er hier een rode draad te bemerken?) en dergelijke. Op woensdag is het standaard één van deze afleveringen die de revue passeert, met veel hilariteit en spanning ten gevolge. Meer van dat! Ook Say Yes to the Dress: ik heb hier al een boom over opgestoken, maar ze hebben het in verschillende versies, zo werd mij duidelijk: Atlanta (ontzettend Southern, zalig taaltje en hoe grappig is het niet dat die grootmoeders toekijken op de kuisheid van het kleed?), de originele versie in New York die lekker rechttoe, rechtaan is en één voor de zogenaamde large women. Atlanta en NYC staan vast geprogrammeerd, de big women-versie spreekt mij niet zo aan, vrees ik. Wel leuk voor tien minuten, maar niet voor meerdere afleveringen.
  • Reeksen: Top Gear, Band of Brothers, Vlaamse Velden. Ja, ik kijk graag naar Top Gear. Nee, ik ben niet gigantisch zot van auto’s, maar als dat programma opstaat, gebeurt er iets waardoor ik zo gelukkig word. Niet normaal. Band of Brothers hebben wij op Blu-Ray, maar als CANVAS dat toont, dan zit ik toch ook terug voor mijn TV. Met veel gaarnte, zelfs. Vlaamse Velden is iets waar ik graag naar kijk, alleen ben ik niet altijd zot van sommige acteerprestaties. Ach, het balanceert mooi, vind ik.
  • Films: zowat alles. Romcom en chickflick, thriller, actie, avontuur… Bij bepaalde genres (thriller en héél spannende/agressieve films) heb ik wel de wederhelft naast mij nodig om mij achter te kunnen verstoppen, maar ik zie ze nog steeds graag. Alleen de héél flauwe dingen (denk Dumb and Dumber, American Pie en dat soort niet-toffe vehikels) kunnen mij niet bekoren. Maar dan ook helemaal niet.

Mensen, dit is een niet-exhaustieve lijst: ik vergeet hier nog gigantisch veel voorbeelden en zo gauw ik op ‘Publish’ duw, wil ik er nog vijfentwintig andere mogelijkheden aan toevoegen. Maar dat is het toffe: er kan altijd bijkomen. Jeuj.

Standard

Leave a Reply

