Eten, Weekmenu's

Weekmenu: week 9

Vol goede moed, want het wordt een drukke kookweek. Gogo ikke! Van eenvoudig en snel naar ‘we zitten wel even aan tafel’, het passeert zowat allemaal de revue deze week.

  • Maandag: Luikse salada. Zolang het de wederhelft niet zijn strot uitkomt, blijft dit mijn snelle-doch-relatief-gezonde oplossing voor maandagavonden. En zo weinig afwas, het blijft een wonder.
  • Dinsdag: pizza, op vraag van diezelfde wederhelft. Want hij heeft een goestingske. Mij goed, dat betekent niet koken op een dag dat ik wat langer moet werken. Check!
  • Woensdag: wok, met scampi’s. Een kleine variatie op de normale wok-met-kip, en toch nog steeds simpel. Richting Albert Heijn voor de wokgroentjes, alsjeblieft!
  • Donderdag: kalfslapjes met pastaatjes en erwtjes. Vind ik zalig, is de wederhelft iets minder fan van, maar ik kook dus ik beslis. Huzzah!
  • Vrijdag: fishsticks. Met sla en gebakken patatjes. Eeuwen geleden, dus tijd voor de gouwe ouwe.
  • Zaterdag: dinertje bij ons. Negen man (met ons erbij), dus liefst iets relatief simpel waar ik geen jaren voor in de keuken moet staan op het moment zelf. Voorlopig idee: pompoen-wortelsoep, twee versies filosof (eentje met wortel en eentje met spinazie) en tiramisu als dessert. We zien wel hoe het evolueert.
  • Zondag: bij de papa. Gewoon aanschuiven aan tafel en nergens aan denken. Hoor ik daar een hallelujah?

Daartussen vlieg ik nog even richting Wijnegem voor een repetitie-in-droge-ruimte als voorbereiding op het koortoernooi (volgende week meer van dat, om dan op 9 maart helemaal koortoernooi te zijn), moet ik nog een hoop strijk verzetten, moet het appartement drrrrrringend grondig (zijnde stofzuiger, nat en stofzuiger) gekuist worden en begin ik al wat lente te ruiken. Een maand te vroeg, maar kom. Wat is er nu nog wel normaal geweest, dit seizoen?

Standard

Leave a Reply

