Cultuur, General blabla, TV

Nee, liever niet…

Ik heb het al een paar keer gehad over wat ik wél graag zien. Maar er zjin ook dingen (niet zo veel, maar ze bestaan) die ik niet graag zien. En zo’n programma ben ik nu even (uitgesteld) aan het zien: The sky is the limit. Voor de onwetenden: VIER volgt een aantal (multi)miljonairs tijdens hun persoonlijk en professioneel leven. We krijgen een kleine blik in het leven van onze goedbedeelde medemens, om het zo te zeggen. En mag ik even eerlijk zijn? Die goedbedeelde medemens, die vind ik persoonlijk een beetje zielig.

Begrijp mij niet verkeerd: dit is andere uitlach-TV dan pakweg Superfans. Maar zeg nu zelf, mannen blijven jongens en deze jongens willen voortdurend hun nieuwste speeltjes showen aan iedereen. En dan bedoel ik ook iedereen: klanten, vrienden, collega’s, … En daar moet ik mee lachen, want waar ben je dan mee bezig?

Nu kan ik wel jaloers overkomen (zo’n villa aan het water in de Key Largo, een luxejacht, een mooie auto, het is uiteraard niet slecht), maar stel: je ben stinkend rijk. Je organiseert een klassiek concert in je eigen tuin, want dat leek je altijd wel iets. Je haalt er een laureaat van de Koningin Elisabethwedstrijd bij, niet meteen iets slecht, maar in plaats van mooie foto’s te laten trekken door een beroepsfotograaf (die er volgens mij ook rondliep) loop je zelf tijdens het concert rond om toch nog maar foto’s te trekken. En nadien sleep je iedereen weg richting het midden van de tuin (na eerst geprobeerd te hebben gratis parasols van Moët te pakken te krijgen) om daar je surroundsysteem in de tuin aan te zetten. Ik zeg maar.

Zo zijn er nog een aantal andere karakters in dat programma, maar voor mij blijft het bij één aflevering. Ik erger er mij net iets te veel aan en ik heb te weinig tijd en zin om naar iets te kijken waar ik me aan erger. Toch? Zo rijk ben ik dan ook weer niet…

Standard

Leave a Reply

