Eten, General blabla, Het dagelijks overleven

Veertig dagen zonder

‘t Is weer die tijd van het jaar, speciaal uitgevonden voor bijna-niet-meer-prakkizerende (of hoe zeg je dat?) katholieken: de vasten. Ahja, vandaag is aswoensdag, niet dat ik nog een kruisje ga halen, want bibi heeft niet zoveel tijd daarvoor. En ook geen leuke parochie in de buurt om dat te doen ook niet, nu ik het mij zo bedenk. Bon, meestal laat ik mij die periode passeren. Eet ik af en toe eens géén chocolade/snoep/suikerhoudend ding en voel ik mij onmiddellijk zowat heilig. Heel handig allemaal en zo geflikt. Easy-peasy, so you will. Dit jaar gooi ik het over een andere boeg. 

Let wel, ik ben nog steeds niet heilig. Er zit namelijk een bijkomstigheid bij. Wat zeg ik, een bijkomstigheid? Zowat het hoofddoel van heel mijn experiment: ik wil afvallen. Nee, ik ben niet moddervet en neeheeee, ik vind zelf ook nog wel dat ik door de beugel kan. Maar toch, niet helemaal meer. Want vandaag ging ik shoppen voor een essentieel kleedje (die bestaan) en dan wordt een mens al eens geconfronteerd met zijn of haar mindere kantjes. Bij mij: het beginnende buikje (en ik ben niet eens zwanger) en de probleemzone van de laatste jaren: mijn bovenbenen en heupen. Die zuigen gewoon alle vetjes naar zich toe, zo lijkt het. Tijd voor de grote/grove middelen, want ik zou me binnenkort (ja, zo optimistisch ben ik wel) in rokjes, kleedjes en shortjes willen laten zien. En bikini’s aan het zwembad, dat spreekt. 

Mijn plan: veertig dagen zonder vlees. Of toch zo goed als (als ik het aangeboden krijg, zeg ik geen nee. Zoals voordien gemeld: ik ben niet heilig). En dit gecombineerd met twee keer in de week sport, wat ook wel inhoudt dat mijn dagelijks kwartiertje fietsen naar en van het werk niet meetelt, want da’s niet echt uitputtend. Vanavond is het squash, morgen ga ik zwemmen met een goede vriendin (die mag nog geconfronteerd worden met mij in bikini, sorry G.). En dan vooral hopen dat het meezit én dat de wederhelft ermee kan leven. Lalala… 

In ieder geval, I’ll keep you posted!

Standard

2 thoughts on “Veertig dagen zonder

Leave a Reply

