Eten, General blabla, Het dagelijks overleven, Vegetarisch? Ik?

Vegetarische bedenkingen: deel 1

We zijn anderhalve dag ver en C. heeft al bedenkingen. Uiteraard. Zoals daar zijn: de wederhelft zou wel nét iets meelevender mogen zijn, nét iets meer steun betuigen in plaats van mij voor zot te verklaren. Dan heb ik daar ook niet veel zin meer in. Bon, die heb ik zelf gekozen, dus ik zal er maar mee leven? 😉

Andere, meer vegetarisch geneigde bedenkingen: het is toch niet hetzelfde. Gisteren maakte ik vleesbrood voor de wederhelft en vegetarische hamburger voor mij (van Gourmet Garden, te vinden in de Delhaize), gecombineerd met spinaziepuree. Eerste nadeel: er zaten twee hamburgers in dat pak, terwijl ik met één al genoeg heb normaal gezien. Ik heb hem meegebakken en die ligt nu netjes in de ijskast, met het idee ‘die verwerk ik nog wel eens’. Want -tweede nadeel- die smaak is toch écht anders. Niet slecht, absoluut niet, maar ja, anders. Mijn volgende poging met de overgebleven hamburger wordt hutsepot, zoals ik dat vroeger zo graag had: wortelpuree met daarin stukjes worst, of in dit geval vegetarische hamburgers. Ik vraag me af of ik niet gewoon moet wennen aan het geheel van smaken en daardoor niet overenthousiast reageerde op dat nieuwe ding. We zullen zien!

Derde bedenking: ik mis het niet (echt). OK, we zijn nog maar anderhalve dag ver, maar ik trek mij op aan elk positief nieuwsfeit 😉 Ik ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat evolueren, maar één ding staat vast: vis komt er nog wél in. Ik ga niet helemaal stiepelzot doen, dat zie ik zelf ook niet zitten. Of toch nog niet, in ieder geval. En helemaal opgeven, dat vlees, daar doe ik ook niet aan mee. Er lag nog een restje van dat vleesbrood (iets miniem) in de ijskast en met de redenering ‘vanavond is de wederhelft op zwier in Brussel, morgen komen er vrienden eten en overmorgen zitten we bij de schoonpapa’ heb ik het restje binnengeschranst. Ik ben ook maar een mens en overheerlijke restjes slecht laten worden, dat zie ik hier niet gebeuren. Maar man, lekker. Lékker. Ik maak dat toch goed klaar, hoor!

Allé hup, we zullen zien wat de toekomst brengt. Misschien beter fake-gehakt?

Standard

Leave a Reply

