Eten, General blabla, Het dagelijks overleven, Iets specialer

Koken voor vrienden

Twee uur voor deadline (lees: de gasten die dan hopelijk binnenwandelen) en ik ben nog vrij stressvrij. Hiphoi! Na een vrij relax menu vorige week zaterdag, nu een iets ambitieuzer (maar nog steeds met oog voor eigen beperkingen). Lees mee:

  • Aperitief: zelfgemaakte ovenhapjes (bladerdeeghapjes met daarin vol-au-vent (gekocht in de winkel) en tomatensaus met basilicum en mozzarella), wat chips en tada, tot daar 😉
  • Voorgerecht: torentjes met aspergemousse (‘t Is the season, almost) en zalm, getopt door wat gemixte sla. Vind ik persoonlijk niet slecht klinken, wel de eerste keer dat ik torentjes maak. Hopen dat mijn Tupperware-aankoop haar vruchten laat!
  • Hoofdgerecht: risotto met courgette, champignons en kerstomaatjes, combinatie met gebakken kippenblokjes. Net nog wat stress gekregen door iemand die vroeg of ik daar zeker van was dat dat ging lukken, die risotto, maar ik heb daar nog nooit echt over nagedacht. Het is nog niet mislukt, dus mislukt dat nu ook niet, nah.
  • Dessert: de aardbeien-met-puddingtaart van Jeroen Meus, die momenteel in mijn ijskast staat op te stijven. De smaak zit al toppie (lang leve het voorproeven), hopen dat de structuur ook goed blijft 🙂

Wijn en aanverwanten worden geserveerd door vriendjelief, aangezien bibi daar in de verste verte niks van afweet, maar wordt wel witte wijn (droog voor de rest, zoet voor mij, dankuwel). Zou nog moeten loslopen, niet?

En avant!

Standard

Leave a Reply

