Eten, Vegetarisch? Ik?, Weekmenu's

Weekmenu: week 11

De zon! De zon! De zohohohohon! *vreugdedansje* Sorry, bij licht-zomerse temperaturen word ik altijd net iets kindser dan anders. Excuses en zo.

Na een kleine week aan fake-vegetarisch gedaan te hebben, valt het nog mee. Ik zeg fake-vegetarisch, want als ik vlees aangeboden krijg (bijvoorbeeld bij de schoonpapa, aan wie ik heel mijn redenering echt niet ga uitleggen) zeg ik gewoon ‘danku’. En dan smikkel ik het ook smakelijk binnen, uiteraard. Thuis doe ik het anders, maar (zoals mijn grote voorbeeld Lilith) ik ben buitenshuis beleefd. Ik heb ook niet zoveel overtuiging als diezelfde Lilith om dat gewoon heel het jaar door (en al jaren) zo te doen, ik hou het hopelijk vol tot Pasen.

Het weekmenu!

  • Maandag: slaatje met scampi (fake-vegetariër), appeltjes en een curryvinaigrette van Jeroen Meus. My hero. Al voordien eens gegeten, zonder de vinaigrette en mét spekjes, benieuwd wat deze versie geeft.
  • Dinsdag: een hamburgerervaring op een boogscheut van bij ons. Nonkel Wannes zou niet slecht zijn, wij doen de test. Benieuwd!
  • Woensdag: ik hoop op wortelpuree, de wederhelft bidt om spinaziepuree, het zal in ieder geval puree worden! Voor hem met gehaktballetjes in de pan, voor mij met die hamburger in stukjes daardoorheen. Mjamjam.
  • Donderdag: pasta met erwtjes, gecombineerd voor hem met een kalfslapje, voor mij met groenteballetjes. Wat geeft dat, vraag ik me dan af?
  • Vrijdag: afhaaleten met vrienden op het Kielse. Chinees, pizza, iets van’t frituur. We bespreken onze vakantie in juli, dus het mag wel eens vakantie-achtig zijn 😉
  • Zaterdag: kleine switch. In plaats van uitgebreid avondeten, uitgebreide lunch! We gaan bij Kommilfoo lunchen, met veel dank aan het concept van Restaurantweek. Dan kunnen wij, kleine mensjes, ook eens proeven wat mensen met veel geld binnenspelen 😉
  • Zondag: broodjes bij de grootouders, ter ere van de bijna-vijftigste verjaardag van mijn allerliefste papa. Niet dat we hem daarmee pesten hoor. Ab-so-luuuuuut niet. Wij engeltjes van kindjes, bloedjes van bengeltjes. Any way, geen eten maken voor mij!
Standard

Leave a Reply

