Eten, Weekmenu's

Weekmenu: week 12

Hoe snel gaat die tijd niet? Week 12 en het lijkt alsof december nog maar net gepasseerd is. Zo gebeurt dat dus, oud worden. Anyway, mijn weekmenu!

  • Maandag: wok met een mengeling van Albert Heijn (hoezo, sluikreclame? En ik kies wel wat er lekker uitziet ;-)) en kip voor hem, groenteballetjes voor mij.
  • Dinsdag: papa wordt vijftig, wij vieren dat thuis met het gezin en zijn favoriete menu. Dat dat grotendeels is wat ik een paar weken geleden klaar heb gemaakt (ovenschotel met spinaziepuree en gehakt, soep vooraf en tiramisu achteraf) vind ik alleen maar voor mezelf grappig.
  • Woensdag: tomate farcie! Tijd dat ik dat vegetarisch gehakt eens van naderbij bekijk, me dunkt. Tomaten legen is geen probleem, gehalt erin flansen ook niet en zo heb ik nog eens een reden om rijst te maken. Allé hop.
  • Donderdag: Luikse salade en dat moet specifiek op donderdag, ‘want dan wordt het goed weer’. Ja liefste wederhelft, ‘t is goed.
  • Vrijdag: kabeljauw met botersaus en puree. Uit de bocht gaan is zoveel leuker als je het vol overgave doet, niet?
  • Zaterdag: dan ben ik in Leuven te vinden, samen met de wederhelft en een kleine 300 medezangers. Groot feest, met ALMA-catering, zoals het echte (oud-)studenten betaamt.
  • Zondag: bij de schoonpapa in Antwerpen.

Zoals al mogelijk opgemerkt, ik ben geen echte vegetariër. Ik kijk ook reikhalzend uit naar het einde van de vasten (nog 34 dagen te gaan!) wat niet helemaal bevorderlijk is voor de motivatie, maar kom. Ik meen te merken dat mijn broeken al iets losser zitten. Of ze moeten wat meer meegeven, da’s ook een optie.

Standard

Leave a Reply

