Eten, Het dagelijks overleven, Weekmenu's

Weekmenu: week 13

Dat vegetarisch eten, da’s allemaal goed en wel als alles goed gaat, maar na een rotdag heb ik toch wel vlees nodig. Echt wel. Jullie?

  • Maandag: biefstuk met gebakken patatjes en sla. Just what the doctor ordered.
  • Dinsdag: vorige vrijdag zijn we uiteindelijk gaan eten, met als gevolg dat ik nog kabeljauw heb liggen in de diepvries. Die doen we dus vandaag op, kwestie van die diepvries weer wat leger te krijgen. Kabeljauw met botersaus en puree!
  • Woensdag: verse hamburgers, op vraag van de wederhelft. Afbakbroodjes van de Delhaize (algemeen als de beste bevonden, hoewel die van de Colruyt ook niet slecht zijn), gehakte steak afgekruid én met wat mosterd en veel groentjes ter beschikking. Check! (OK, voor mij de vegetarische versie, maar kom)
  • Donderdag: “Zeg, maak nog eens die sla met dingens en dingskes?”. ‘t Is dat we al vijf jaar samenzijn en dat ik hem grondig begin door te krijgen op etensvlak, anders… Slaatje met scampi en appels, gecombineerd met een gepimpte vinaigrette van Jeroen Meus.
  • Vrijdag: kip met spekjes en rijst, currysaus en ananasschijfjes. Want normaal is ook nog eens nodig.
  • Zaterdag: eten in Ieper, want wij gaan voor een weekendje Westhoek. We proberen Découverte uit en zijn zéér benieuwd!
  • Zondag: frietjes of zo. Pizza? Chinees? Fastfood.

Mijn veertig dagen zonder vlees zijn geen onverdeeld succes, maar mijn vlees-intake is toch al een pak gedaald. Alle kleine beetjes helpen, zeker? Veel afvallen heb ik nog niet opgemerkt, maar laten we eerlijk blijven: veel sport heb ik ook nog niet gezien de laatste tijd, laat staan gedaan. Oeps.

Standard

Leave a Reply

