Cultuur, General blabla, L/literatuur

Overvloed aan woorden

Ik lees graag. Nee, dat klopt niet. Ik lees héél graag. Ik lees ze snel, onthoud veel en herlees ze regelmatig nog eens. Ik heb ook een aantal favorieten en af en toe zoek ik eens iets nieuws. Maar (héél belangrijk): de grote klassiekers zijn niet altijd aan mij besteed. Ik ga ook gemakkelijker naar iets easy grijpen dan naar iets waar ik zwaar over moet nadenken. Tenzij ik in een museum ben en ik over mensen kan lezen, maar da’s dan weer anders.

Anyway, ik heb een e-reader én een kast vol boeken. Die boeken zijn niet allemaal van mij, maar voor een groot deel wel. En toch blijf ik bijkopen. Ik ben al héél content van die e-reader, want dat beperkt de fysieke boeken toch al wat, maar ja. ‘t Is toch anders. En nu heb ik een hoop boeken die op lezen wachten. Wees eens blij: ik deel ze met jullie.

  • De Divergent-serie. Ja, da’s young adult. Maakt mij dat iets uit? Nee, want ik vond de Hunger Games geweldig. Zwaar goede serie, die. Ik ben net in de eerste begonnen (het kriebelde) en het is anders dan ik verwacht had, maar ik vermoed goed anders. We zullen zien!
  • De nieuwste Nora Roberts. Da’s mijn überfavoriet en haar boeken staan sinds kort al automatisch op de e-reader, zelfs voor ze geschreven staan. Je kan die namelijk al op voorhand aankopen en dan krijg je een geweldig leuk mailtje om te zeggen dat het er is. Zo’n mailtje kreeg ik vandaag. Zware stress, want nu moet ik beginnen kiezen. Ieh.
  • Een Jeremy Clarkson boek. Ik ben het niet altijd eens met die mens, maar ik ben wél fan van het programma Top Gear. En onlangs kwam ik een boek met columns van zijn hand tegen in De Slegte/Polare/De Slegte (wie daar nog kan volgen, mag het altijd komen uitleggen; ik heb het opgegeven), met als gevolg dat dat boek nu ligt te wachten op mijn nachtkastje.
  • Samen met twee andere boeken, trouwens, geleend van een goede vriendin. Deel drie en vier van een serie over Wicked, namelijk. Nog niet gezien/gehoord? Niet erg, de musical speelt onder andere in Londen en New York, de muziek is gemakkelijk te vinden op het internet en Idina Menzel heeft net een Oscar gewonnen met Let it go van Frozen. De serie is een stuk donkerder dan de musical, wat niet erg is, maar ook veel ingewikkelder. Bibi kan niet altijd even goed volgen, maar doet wel enthousiast haar best. Die boeken liggen hier dus ook nog.
  • En dan heb ik nog een boek over Catharine de Grote liggen. En dat boek ligt daar dus al meer dan een jaar, ondertussen half gelezen. Het is vreselijk, maar het lukt mij niet om dat gelezen te krijgen. Het zal eens een weekend eenzame opsluiting vereisen, vrees ik.
  • Dit boek over Benjamin Franklin heb ik ook nog stof weten vergaren. Gekocht in Boston, meegesleurd naar huis, nog steeds ongelezen. Een schande, vind ik zelf. Maar er is zoveel leuks om te lezen!

Bon, ik ga er eens aan moeten beginnen. Vraag blijft: waaraan eerst?

Standard

One thought on “Overvloed aan woorden

Leave a Reply

