General blabla, Het dagelijks overleven

Leuk – niet leuk

Hey kijk, lijstjes!

Vind ik leuk:

  • papa’s die enthousiast vooruitlopen om hun kindjes op loopfietjes/andere fietsjes te kunnen opvangen wanneer ze aankomen
  • ondeugende kindjes in de rij van de supermarkt
  • nieuwe supermarkten (hallo nieuwe Lidl in de Quellinstraat!)
  • paaseitjes, en dan zeker de volgende: paaseitjes met suikerbolletjes, kleine paaseitjes met bananenlikeur in en witte paaseitjes
  • verse chocomelk met banaan, véél slagroom en bresiliennenootjes (hallo Baked!)
  • een dagelijkse portie Jeroen Meus, zijnde in receptenvorm of Dagelijkse Kost-vorm
  • feelgood TV
  • nieuwe (en oude) boeken
  • verse soep die je doorheen heel het appartement ruikt
  • een schoonzus die -met de neus eerst- het appartement binnenkomt en staat te kwijlen voor de oven

Vind ik niet leuk:

  • ouders met kindjes achterop de fiets en/of op hun eigen fiets die knal door het rood fietsen
  • ouders die kindjes aanleren om anderen (die wachten aan het rode licht) voorbij te steken via het fietspad. Ahja, want dan staan we eerst
  • mondmaskertjes in het dagelijks verkeer. Waarom voel ik mij plots niet goed beschermd?
  • Cordon. Ik nies momenteel elke vijf minuten en heb drie dagen met koorts rondgelopen, ik voel me vooral niet geviseerd nu. Zucht.
  • de keukenkunsten van bovengenoemde Jeroen Meus: wat die met zijn messen kan, dat kan ik niet. Zal ik ook nooit kunnen, of toch in ieder geval niet met alle vingers intact.
  • Openbare werken. De Bredabaan in Merksem? Vergeet het maar dat je dat kan trotseren, met of zonder GPS, tenzij je die GPS gigantisch forceert.
  • Arrogante mensen achter het stuur
  • Boertigheid

 

Standard

Leave a Reply

