General blabla, Het dagelijks overleven

Biecht

Ik heb iets op te biechten. Stiekem (toch niet zo stiekem, eigenlijk) droom ik van een hond.

Voilà, ik heb het in de groep gegooid. Flink toch? Ik wil een hond. Nog niet nu, want de tijd is nog niet rijp en ik vind het appartement net iets te klein om daar een beestje in vast te zetten gedurende de werkuren, maar binnen dit en vijf jaar wil ik een hond.

Hoe ik hier nu op kom, om dit te delen? Ik zag deze morgen een ontzettend schattige scène op mijn dagelijks fietstochtje van en naar het werk: een duidelijk gefrustreerde hondeneigenaar die pseudo-streng naar de überschattige puppy keek die vol enthousiasme op zijn poep was gaan zitten. Gevolg: C. was een beetje jaloers. Ik wil ook zo’n puppy-die-opgroeit-in-iets-groter. En ja, dat gaat stinken, en ja, ik ga vloeken als dat beestje in de regen moet uitgelaten worden (zeg nu eerlijk: de wederhelft gaat er zich niet mee bezig houden, tenzij het beestje besluit mee te gaan joggen). Maar die liefde die je daarvoor terugkrijgt. Ik wil die ook.

Om het zelfs helemaal zen te houden: ik wil adopteren, uit een asiel. Adopt, don’t shop, dixit An Lemmens. Ik vind dat ze daarover wel een punt heeft. Ik ga wel lastig doen: ik wil eigenlijk een puppy adopteren. Ja, da’s moeilijk doen, maar dromen kan altijd, toch?

Puppies aan de wasdraad Te schattig.

Standard

Leave a Reply

