Eten, General blabla, Het dagelijks overleven, Weekmenu's

Weekmenu: week 19

Ik weet het niet meer, waar al die tijd zo snel naartoe gegaan is. Echt niet: tempus fugit, maar dan toch tegen snelheden van F16’s denk ik. Gelukkig wordt die vliegende tijd momenteel gecombineerd én gecompenseerd met blauwe hemels, dus wordt daar van geprofiteerd ten huize C.!

  • Maandag: scampi diabolique. Zonnig, zuiders én al veel te lang geleden: daar moest verandering in komen!
  • Dinsdag: kipfilet met sla en patatjes in de oven. Concreter: de kipfilet en de papatjes vliegen de oven in, de sla niet. Succes gegarandeerd met wat kruiden naar keuze in die ovenschotel!
  • Woensdag: kabeljauw met botersausje en puree. Daar nog wat kerstomaatjes en asperges bijgesmeten en dan begint het een beetje gezond te lijken. Hoop ik. Ik heb ook zin in een fruittaart, dus eens zien wat er goed uitziet als ik de fruitwinkel passeer!
  • Donderdag: één van mijn zusjes zingt de longen uit haar lijf in Leuven, dus gaan wij supporteren. Wat ook betekent: geen eten maken. Yay!
  • Vrijdag: BBQ bij goede vrienden. Ik maak een salade (mogelijk een tonijnsalade, mogelijk een aardappelsalade, nog geen concreet idee) en we nemen de fonduerestjes uit de diepvries mee. Dubbele pret!
  • Zaterdag: dat voorgenoemde zusje wordt gewoonweg 21 zaterdag. 21. Waar gaat dat naartoe? In ieder geval: wij gaan eten, ter gelegenheid van dit heuglijke feit. Benieuwd wat ze kiest (vorig jaar was het sushi, het jaar daarvoor Grieks). Ook handig: we vieren ineens Moederdag mee. Hiphoi voor alle mama’s overal!
  • Zondag: bij de schoonvader, denk ik. Ik hoop op meer chocomousse, want die mens heeft een bron van goddelijke moussejes (of hoe schrijf je dat?). Gimme more!

Ha, zoveel koken gebeurt er niet. Veel genieten van eten dan weer wél. Draait het daar niet allemaal om?

Standard

Leave a Reply

