Eten, General blabla, Weekmenu's

Weekmenu: week 20

Ik had een geniale ingeving: wat als ik mij eens op het weerbericht baseerde voor mijn maaltijden? De laatste tijd is het weer zo kwikkel-kwakkel dat ik niet weet of ik voor herst- of lentevoedsel moet gaan. Eens kijken of die voorspellingen kloppen, hmm?

  • Maandag: tussen 9 en 14°C met 85% kans op neerslag. Herfstig, dus. Dat vertaalt zich in mijn hoofd naar lekker voedzaam. Ik heb recent een kookboekje herontdekt, genaamd ‘Salades’. Wat zie ik daarin? Een warme biefstuk niçoise-salade. Ik denk dat er iemand hier thuis héél content mee gaat zijn.
  • Dinsdag: tussen 7 en 16°C met opnieuw 85% kans op neerslag. Nog steeds herfstig, dus gaan we voor ovenschotel: gehaktschotel met bloemkool, à la Jeroen Meus.
  • Woensdag: tussen 5 en 17°C en 15% kans op neerslag. Profiteren! Tonijnsalade met verse groenten (danku herontdekt receptenboekje), met extra toevoeging van asperges (’tis the season, mensjes, echt waar: ervan profiteren!)
  • Donderdag: tussen 5 en 19°C (ooooh) en 20% kans op neerslag. Ik heb zin in pasta en tomaten, dus wordt het een à la minute samenraapsel met een bijdrage van (hoogstwaarschijnlijk) room, veel extra groentjes en mogelijk spekjes. Klinkt niet slecht.
  • Vrijdag: tussen 7 en 20°C en 25% kans op neerslag. Ligt het aan mij of klinkt dat onweerachtig? Basic gebakken patatjes, kip en sla dus. Of een vis-versie met kabeljauw? Ah, the possibilities…
  • Zaterdag: ik heb een repetitie in Ieper gedurende een hele dag, wat tot gevolg heeft dat bibi niet gaat koken. Ofwel kookt de wederhelft (hmm), ofwel gaan we iets afhalen. Ter info: tussen 9 en 17°C en 65% kans op neerslag. U doet er maar mee wat u wil.
  • Zondag: ‘s middags is het concert van de wederhelft (wij zijn muzikale duizendpoten) met mogelijk een restaurantbezoek als gevolg. Ik denk niet dat we de schoonpapa gaan zien, die dag.

He, kijk eens aan: een relatief gezond menu! Toch wel een beetje trots op, eigenlijk. Trouwens: een dikke proficiat aan alle mama’s overal, ze doen een geweldig zalige job. Echt waar! Die van mij heeft na 25 jaar trouwe dienst (en nog zoveel jaren te gaan, hoezo pensioen?) een oververdiend pakje lievelingspralines gekregen, met dank aan Neuhaus. Coz she’s so worth it.  (of was dat L’Oréal?)

Standard

Leave a Reply

