Cultuur, Entertainment in het algemeen, General blabla

Humans of New York

Ik ben zot van deze site. Echt. hou u vooral niet in, klik even op deze link en bekijk het zelf even. Ik wacht wel.

Zie? Mij maak je niet wijs dat je niet even naar beneden gescrolld hebt. Ik ben er écht waar zot van, volg de site op Facebook en Twitter en vind het geweldig. Het concept is ook zo spontaan: man wandelt rond op straat met fototoestel, trekt foto van iemand die hem aanspreekt/opvalt en heeft een kleine conversatie met die man/vrouw. De frappantste quote (kan over eender wat gaan, slechtste/beste ding dat hen overkomen is, wat hen veranderd heeft, …) wordt mee op de site gezet. Ook in trek op de site: micro-fashion. Kleine kinderen die zo cool aangekleed zijn, dat je er zelf jaloers op wordt. Later, als ik groot/klein ben, dan…

Wat ik ook zo leuk vind: de moderator van Facebook, Twitter en de site zelf houdt het ook allemaal in het oog. Als het te gortig wordt in de comments (wanneer de mens een mens is en blijft, dus; homo homine lupus en zo), grijpt hij in. En hij probeert ook zo vaak mogelijk de mensen daarop attent te maken, waardoor alles ook nog relatief goed verloopt. Cool, toch? Wanneer ik later door NY loop (dat is toch het plan, ik ben niet van plan de rest van mijn leven daar weg te blijven), hoop ik stiekem door hem ook gefotografeerd te worden. We shall see, sprak de blinde!

Standard

Leave a Reply

