Cultuur, Entertainment in het algemeen, General blabla, Het dagelijks overleven

De vrolijke voetbalweduwe merkt op…

… dat er vier jongens tussen de zes en tien gezellig samen op de stoep voor de krantenwinkel zaten. Paninistickers uitwisselen, jawel. Een mens wordt er zowaar bijna jaloers op!

… dat er meer en meer ramen ‘Belgisch’ gemaakt worden. Ik wil de mensen geen eten geven die nu al voetbal-stiependol zijn/worden. Die van mij houdt zich nog in, gelukkig.

… dat ik de volgende weken zeker niet alleen op het appartement zal zitten. Volgens bepaalde berichten worden er al afspraken gemaakt om veel bij ons af te spreken, wegens groter scherm. Ik zal al maar een voorraad hotdogs beginnen inslaan, zeker?

… dat ik stiekem ook wel meedoe, met al dat supportergedoe. Homo homine clown en zo. En dat boek Zo werden wij wereldkampioen, dat staat nog stiekemer mee op mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag.

… dat er meer en meer kinderen (zowel jongens als meisjes, I blame the dads) met voetballerstruitjes rondlopen in het straatbeeld. Net nog, vlak voor mijn fiets.

… dat alle grootwarenhuizen jolig meedoen met de hype. Geachte heren en dames, ik moet écht geen voetballer op mijn chips of drank hebben staan. Nee, ook niet op kaartjes of poppetjes of godweetwat.

… dat dit nog gaat duren tot 13 juli, als we héél veel chance hebben, en anders ook eigenlijk. No way dat de wederhelft de finale van het WK mist.

Standard

2 thoughts on “De vrolijke voetbalweduwe merkt op…

Leave a Reply

