Eten, General blabla, Weekmenu's

Weekmenu: week 25 en BBQ

Week 24 werd geskipt, wegens niet bijster interessant en een ‘ik word geleefd’-gevoel. Niet leuk dus en absoluut ook niet vermeldenswaardig. Maar! Zondag gaf ik een BBQ voor mijn bijna-naderende verjaardag en die wil ik julliet niet onthouden. Lief, niet? Het weekmenu wordt ook braaf vermeld, voor de die-hards. Enjoy!

First things first: de BBQ. Ik dacht aan lekker en (relatief) simpel, gemixt met zo-gezond-als-mogelijk. Eens kijken of dat klopte met het uiteindelijke resultaat!

  • Aperitief: bruschetta: relatief gezond. Olijfolie, basilicum, tomaatjes. Braaf! Dipsausjes van de Oil & Vinegar met bijbehorende (graanrijke) dipbroodjes: iets minder gezond, vrees ik. Nogal veel olijfolie en pre-made mixjes, maar lekker. En gemakkelijk. Een persoonlijke tip! Chips, van Lays: niet gezond. Foei, maar mjam.
  • Hoofdgerecht: BBQ-vlees, al aangekocht mét marinades: goh. Geen vetstoffen bij het BBQ-en, maar die marinades gaan niet bijster gezond zijn. Wel lekker. Pasta-tonijnsalade: volkoren pasta, sjalotjes, tonijn uit blik (in eigen nat), mayonnaise. Ik vind dit wel een goede poging. Aardappelsalade: aardappels, mayonnaise, sjalotjes, een restje pijpajuin. Tada! Gesneden groentjes: tomaten, komkommer, champignons, sla. Bijhorende vinaigrettes (homemade): een currysausje (appelazijn, mayonnaise, olijfolie, currypoeder) en een Ardeens sausje (mosterd, appelazijn, olijfolie). Er zijn plaatsen voor verbetering, maar het lijkt me geen slechte poging.
  • Dessert: citroentaart (homemade), volgens recept van Jeroen Meus, zonder meringues (die mislukken bij mij altijd). Relatief veel suiker, relatief veel citroen. Goed in kleine hoeveelheden 😉 Appelcrumble (homemade): lekker veel appeltjes, lekker veel kruimeldeeg!
  • Algemene conclusie: het kon beter. Maar ik krijg een speekseloverload bij het herlezen en de restjes waren vrij miniem, dus ik denk wel dat het een schot in de roos was.

Weekmenu:

  • Maandag: fishsticks met sla en pasta (niet mijn keuze, de keuze van de wederhelft)
  • Dinsdag: hotdogs (opnieuw: niet mijn keuze, maar dit is blijkbaar ‘voetbalkost’. Ok dan.)
  • Woensdag: afhankelijk van het weer een ovenschotel met gehakt en wortelpuree, ofwel een Luikse salade. We shall see!
  • Donderdag: homemade IKEA-balletjes, volgens de regels van Jeroen Meus (en een pakje saus van de IKEA zelf). Benieuwd, benieuwd.
  • Vrijdag – zaterdag: ik ga op vrouwenweekend. Geen idee wat er allemaal op mijn bord terecht gaat komen. Géén idee.
  • Zondag: een etentje ter ere van mijn verjaardag bij mijn schoonvader. Ik voel me licht geflatteerd, eigenlijk.

Geniet van de (werk)week!

Standard

Leave a Reply

