Cultuur, Entertainment in het algemeen, General blabla, Het dagelijks overleven

WK-gekte: deel 2

Kijk, deze gekte (tegenover het vegetarisch proberen doen e.d.) blijft precies wel langer duren. Hiphoi! De tricolore schmink ligt klaar voor morgen, de hotdogs worden en masse aangesleept en de Belgische vlag heeft een quasi-permanent plekje op onze zetel veroverd: de gekte is nog steeds volop aan het woeden.

Hoe manifesteert dit zich nog?

  • Op nieuwssites (denk Het Nieuwsblad, Het laatste Nieuws, De Standaard e.d.) worden de voetbalrubriekjes niet langer straal genegeerd. Geef hier, die brok informatie! Die roddels! Die foto’s en speculaties alom!
  • Tijdens de tweede match van de Belgen was ik al voldoende mee om zelfs in vogelperspectief perfect te kunnen zeggen wie (van de Belgen, de rest daar doe ik niet aan mee) aan de bal was. En geroepen dat ik heb (en nog ga doen): Kevin (De Bruyne) en Driesje (Mertens) hun oren gaan nooit meer dezelfde zijn.
  • Hotdogs: ik word er beter in. Na wat tegenvallende tests tijdens de kwalificatiematchen (knack-worstjes zijn toch niet perfect en voorgebakken broodjes zijn muf tegen de tijd dat je ze uiteindelijk gebruikt) heb ik nu ‘de goeie’ ontdekt. Worstjes uit een blik of een bokaal blijken yummy te zijn en de nog-niet-afgebakken broodjes (niet veel onderscheid tussen die van Delifrance, Delhaize, Colruyt of Carrefour) zijn op het goede moment lekker klaar.
  • Niet alleen onze matchen blijken quasi interessant, ook die van andere landen worden bekeken. Het blijkt verdraaid lastig te zijn om die TV af te zetten tijdens een match of wetende dat er nog een match gaat volgen.
  • Jan Mulder: mijn held. Echt, daar kan ik naar blijven luisteren.
  • De gekte blijkt zich nu écht verspreid te hebben. Leuk, want nu blijk ik niet alleen. Cool. Of net niet, natuurlijk.

Wie weet, binnenkort misschien zelfs een deel 3!

Standard

Leave a Reply

