Eten, General blabla, Weekmenu's

Weekmenu: week 29

Schiet me af, ik ben vorige week helemaal gepasseerd. Het was een (lekkere) mix van gaan eten (uiteraard; ga naar le Chalet Robinson in het Terkamerenbos! Geweldige locatie en eerlijk doch uiterst smakelijk eten), zelf koken (spaghetti met balletjes: de wederhelft heeft letterlijk de laatste vier dagen gesmeekt om het nog eens te mogen eten) en verjaardagen vieren. Een schot in de roos, dus!

Ondertussen heb ik ook nog een B&B in Orléans (Frankrijk, niet New Orleans in de USA, helaas) geboekt voor onze doorreis richting Saint-Maixent l’Ecole op vrijdag, waar ik eigenlijk ook heel benieuwd naar ben. Zowel Orléans als Saint-Maixent, trouwens. De wandelweek in de Alpen ligt ook vast (blaren op mijn voeten, here I come) en in september gaan we een tripje richting Amalfitaanse kust en Napolitaanse maffia wagen. Hoezo, te weinig vakantie? Plannen, mensen! En veel rekening houden met vaste vakantiedagen 😉

Anyway, een weekmenu!

  • Maandag: de bovengenoemde spaghetti met balletjes. Heel simpel: de balletjes voordien bakken in de (grote) sauspan, nadien er de groenten (vandaag gewoon wortel, champignon en courgette) bijsmijten en overgieten met de passata. Easy peasy. Afkruiden naar smaak, uiteraard.
  • Dinsdag: scampi met appeltjes en een currysausje, extra sla voor groen en gezond.
  • Woensdag: kalfslapje met mozzarella, boontjes en tomaten. Het wordt hier romantisch woensdag, ik voel het!
  • Donderdag: restjes, want vanaf vrijdag zijn we acht dagen weg. Die ijskast moet lééég zijn. Leeg, zeg ik u!
  • Vrijdag: mon cher Orléans, wat heb je te bieden?
  • Zaterdag-zondag: Frankrijk. BBQ, hopelijk, veel gaan eten, zelf kokerellen en vooral genieten. Check!

Merk vooral op: geen hotdogs. Het WK is gedaan, zo blijkt.

Standard

Leave a Reply

