Eten, General blabla, Weekmenu's

Weekmenu: week 31

Na een weekje Frankrijk (Poitou-Charentes, zware aanrader) waarin er voornamelijk geBBQd werd en anders richting stadjes in de buurt voor terrasjes getrokken werd, nu weer koken! Het beloven twee weken vol zon en zomer te worden, met nadien weer een weekje Frankrijk (deze keer de Alpen, om de spieren eens los te wandelen). Wie doet er mee?

  • Maandag: risotto met wat ik kan vinden. Ik zou graag nog ergens asperges vinden (het gaan de kleintjes bij de Delhaize worden, denk ik. Mijn excuses, maar volgens seizoen koken kan ik nog niet echt. Ooit koop ik mij eens zo’n seizoen-overzicht van de groenten, beloofd!) en volgens mijn nieuwste Italiaanse kookboek (uitverkoop bij de Slegte op de Meir in Antwerpen momenteel! Alles aan -50%) is dit een goede combinatie met vis. Ik dacht het ook!
  • Dinsdag: biefstuk met pastaatjes met spinazie en ricotta, gecombineerd met extra kerstomaatjes (mjam) en het lekkerste sausje-uit-een-pakje ooit: dat van IKEA, dat bij de balletjes hoort. Habba.
  • Woensdag: lasagne met groentjes en iets meer kaas. De wederhelft (grote fan van mijn gewone lasagne) vroeg een versie met iets meer kaasvariatie, dus is het plan om er ricotta en mozzarella tussen te verwerken. Een extra laagje, iemand?
  • Donderdag: slaatje met tonijn en gebakken patatjes. Simple does it. 
  • Vrijdag: vleesbrood met kriekjes. Ik ging voor Zweedse gehaktballetjes gaan à la C. en Jeroen Meus, maar de wederhelft keek zielig. Zucht.
  • Zaterdag: BBQ bij vrienden, voorafgegaan door een impromptu concertje. Yes please!
  • Zondag: eerst zandsculpturen gaan bekijken in de Vlaanders, nadien bij de schoonpapa gaan eten.

Ik hoop dat het gevarieerd genoeg is en anders merk ik het wel aan mijn maag 😉 Enjoy!

Standard

Leave a Reply

