Eten, Weekmenu's

Weekmenu: week 34

Inderdaad, week 33 werd geskipt wegens ‘naar de Alpen’. En ja, ik ga de laatste tijd precies veel op verlof, maar: in september heb ik nog één week geboekt (Italië! Napels! Sorrento!) en dan is het weer life as usual. De laatste week bestond vooral uit veel wandelen en (om dat uit te balanceren) veel kaas in de vorm van raclette en aperitief, nog meer worstjes (voornamelijk als aperitief) en pierrades. Maakten ook een kleine cameo: gebraden kip, spaghetti-met-balletjes in een héél basic versie en biefstukjes met pasta. Tijd voor wat minder calorietjes, vrees ik. En misschien een verderzetting van het sportief doen door daadwerkelijk te gaan joggen, maar da’s misschien iets te ver gegrepen. In ieder geval, mijn weekmenu!

  • Maandag: de zomerstop van koorrepetities zit er weer op, dus staat maandag vanaf nu weer gelijk met ‘simpel doch lekker’. Deze week in de versie van Luikse salade, wegens te lekker en toch écht wel te gemakkelijk om niet te maken. 
  • Dinsdag: vleesbrood met puree en bloemkool. Ik weet niet of jullie de weersvoorspellingen van deze week al bekeken hebben, maar ik detecteer een kleine herfst-tussenstop. Ik pas me dus met graagte aan aan de temperaturen! 
  • Woensdag: BBQ, als het weer het toelaat, op het terras van mijn schoonzus, anders waarschijnlijk een zeer Vlaamse versie van kip met spekjes en rijst, overgoten door een currysausje met ananasjes. Mjam, either way
  • Donderdag: fish pie, volgens het boekje van de Delhaize (maanden geleden eens uitgescheurd, net terug tegengekomen in mijn bijhoud-kaft). Eens kijken wat dat schaft. 
  • Vrijdag: gaan eten met een hoop vrienden, wij doen dat toch écht wel te graag. Mogelijkheden zijn Bizie Lizie en Den Artist. Stiekem hoop ik dat laatste, maar ik weet niet of we daar nog plaats gaan hebben. 
  • Zaterdag: BBQ bij vrienden, of als het weer slechter wordt, dan iets anders. In ieder geval, ik kook niet. Ook tof: een uitstapje naar de Efteling die dag! Al jaren geleden en de wederhelft is zelfs nog nooit geweest… Tss. 
  • Zondag: eten à la schoonpapa. 
  • Soep: preisoep met worteltjes. Kijk, als het herfstig wordt, dan heb ik meer nood dan anders aan soep. Plus, dat zijn extra verse vitamientjes, die zijn nodig om groot en sterk te worden. 

Ik ben grote fan van de herfst, maar beste heren weergoden, het is nog maar augustus. Hou dit weer voor oktober, alsjeblieft. November, at the latest

Standard

Leave a Reply

