Eten, Weekmenu's

Weekmenu: week 35

Een nieuwe week, een nieuw begin en één waar we weer met volle goesting in koken! Ik toch, in ieder geval 😉 Stiekem kijk ik ook uit naar het weekend (vrijgezellenweekend, met wat familiefeestjes en -hoera!- de cultuurmarkt in Antwerpen!), maar daar zijn we nog niet. On with the menu!

  • Maandag: wok met kip en champignonmix van Albert Heijn, afgewerkt met currykruiden en paprikapoeder. Gemakkelijk om te maken en relatief snel, wat handig is want zowel de wederhelft als ik zijn weer volop in koorrepetities op maandag. (Kleine tip, trouwens: op zaterdag 20 september brengt het koor Musica Nova een concert in het thema van diezelfde Groote Oorlog in de Sint-Michielskerk te Antwerpen, samen met een koor uit Ieper en uit Oxford. Komen!)
  • Dinsdag: spaghetti. En veel saus, zodat ik ook nog eens lasagne kan maken als ik daar zin in heb (dat, en ik heb nog een hoop tomaten die dringend verwerkt moeten worden). Groentjes, wat volkoren spaghetti en we kunnen weer tegen die wisselende weerstoestanden!
  • Woensdag: poging tot kaaskroketten. We zijn wel in het bezit van een friteuse, maar die is de laatste vijf jaar misschien twee keer gebruikt, dus veel zin heb ik niet om die helemaal uit de kast te halen en opnieuw in gebruik te nemen. Kijken of we dat niet in de oven kunnen foefelen… Ter info, de wederhelft is al wéken aan het zoeken naar kaaskroketten, want hij heeft (zoals hij het zelf zegt) een goestingske. Benieuwd! We combineren met kabeljauw, puree en botersaus. Hoezo, we doen gezond?
  • Donderdag: rijst met kip en spekjes, een currysausje met ananas. Vorige week zijn we gaan eten, deze week opnieuw op het menu!
  • Vrijdag: witte beuling met puree en appelmoes. Dames en heren, de wederhelft is op vrijgezellenweekend en ik mag nog eens voor mezelf koken! Mjamjam.
  • Zaterdag: een communiefeest. Ik denk niet dat er veel gekookt zal moeten worden, als ik eerlijk ben.
  • Zondag: eten bij de schoonpapa. Biefstuk? Kip?

Trouwens, ik kan de Efteling gigantisch aanraden voor een dagje plezier. Niet alleen voor de kinderen, maar (vooral?) voor de ouders!

Standard

Leave a Reply

