Eten, Weekmenu's

Weekmenu: week 36

1 september. Waar steekt die tijd? Kruipt die ergens onder de grond, met maanden tegelijk? Nog maar 3 volle maanden en het is december. Nee, ik weet niet waar de tijd naartoe is. *aaaah* Voor een beetje houvast: het weekmenu. Pfiew.

  • Maandag: kip met spek, rijst en ovengegaarde groentjes. A-ha, ovengegaarde groentjes. Ik ben in form 😉 Die groentjes worden vanavond kerstomaatjes (schijnt een delicatesse te moeten zijn in de oven, maar moet er wel pas op het einde bijgesmeten worden), courgette, paprika (hopelijk wordt dat lekkerder in de oven) en sjalotjes.
  • Dinsdag: hamburger. Don’t shoot me, de wederhelft beweert dat hij dood gaat als we deze week geen hamburgers zouden eten. En het zullen verse zijn, dus ik weet (min of meer) wat erin gedraaid wordt. Score!
  • Woensdag: salade met scampi en appeltjes. Het weer wordt beter, dan opteren wij weer voor wat zomerse toetsjes.
  • Donderdag: pasta met tomaten- en groentensaus. Inderdaad, vegetarisch, want de wederhelft trekt voor een lang weekend richting Alpen om te gaan teambuilden met zijn collega’s. Het weze hem gegund, de Alpen spreken mij momenteel even wat minder aan.
  • Vrijdag: chinees! Ik ga het zelf niet koken maar gewoon halen. Take-away. En films kijken die de wederhelft niet graag ziet. Ik zie het helemaal zitten.
  • Zaterdag: witte beuling met appelmoes en puree. Mijn liefste lezers, ik heb besloten dat dit weekend het Weekend Voor C wordt. Lekker eten wat ik lekker vind zonder gezeur en indien mogelijk een helemaal gekuist appartement. Ik beeld me in dat er kleine stofvoetjes te horen zijn, ‘s nachts, van al die dust bunnies die hier rondhuppelen.
  • Zondag: bij de schoonpapa? Frietjes gaan halen? Geen idee. Dat wordt freewheelen, denk ik.

Dit wordt allemaal begeleid door een grote hoeveelheid pompoen-wortelsoep. Jaha.

Standard

Leave a Reply

