General blabla, Het dagelijks overleven

Vrolijk lijstje

Morgen belooft een potentieel zware dag te worden, dus dacht ik: ik vrolijk mezelf op voorhand al op! Kwestie van tijdsefficiënt te zijn en doen, dat spaart morgen al wat uit 😉 

Mijn ‘happy’-lijstje:

  • Kerstomaatjes. Ik schuifel per week toch gemakkelijk een bakje of twee, drie binnen, meestal de Delhaize-versie (ooh, merk-droppen!) van zo’n 500 gram. Ben ik blij dat ik niet (altijd) de behoefte heb om hetzelfde te doen met chocolade.
  • Schoenen. Een dooddoener misschien, maar kijk: ik hou van schoenen. Ook van windowshoppen, want ik neem af en toe eens een kijkje op de Louboutin-website; mijn guitly pleasure want wat is dat duur… Momenteel zit ik in een ‘ik wil volwassen zijn’-fase, waardoor het zoeken naar schoenen een beetje anders is dan voorzien. Hoewel: ik heb toch net een All Stars paar besteld, maar wél van leer en camelkleurig. Ik vind dat persoonlijk de volwassen versie van All Stars. En die zitten te goed.
  • Zon. Blauwe lucht, een vestje dat te warm is voor het weer, de terrasdeur die nog eens voluit open kan. I love it. 
  • Boeken. Ik herlees (ja, dat doe ik geregeld) momenteel Snuff van Terry Pratchett, maar eergisteren kreeg ik het Blogboek van Kelly Deriemaeker (aka Lilith) in de bus. Laten we zeggen dat de twee momenteel zwaar strijd leveren om als eerste uitgelezen te raken.  
  • Muziek. Op Facebook doet er een post de ronde waarin de lezers uitgedaagd worden om meer muziek op FB te delen, in plaats van alle Ice Bucket Challenges en wat daar nog meer ronddwaalt. Ik koos voor Summertime van George Gerschwin en nu zit dat al een hele dag in mijn hoofd vast. Nog nooit zo content geweest. 
  • Het appartement. Dat maakt mij momenteel nog niet happy, maar binnen een paar dagen wel, want dan vlieg ik er met stofdoek, stofzuiger en dweil nog eens vollebak in om het hier citroentjesfris te laten ruiken. Gelukkig dat ik dan ga zijn, wanneer ik in mijn zetel lig. Man, niet voor te stellen. 
  • De strijk. Vergelijkbaar met het appartement, want momenteel ben ik daardoor eerder unhappy, maar binnen tien minuutjes zet ik mij daaraan. Het moment dat alles van die zetel weg is, dat is toch een mini-orgasme. 

Kijk, niet slecht he? Ik ben ogenblikkelijk al wat monterder. Nu nog zien dat ik het morgen allemaal onthou!

Standard

Leave a Reply

