Eten, General blabla, Weekmenu's

Weekmenu: week 39

Wat een weekje Italië al niet kan doen met de kookgoesting van een mens (of toch met die van mij)! Koken afgewisseld met (uiteraard) gaan eten, want zo hard heeft die reis mij nu ook weer niet veranderd. Mjam.

  • Maandag: zalm met broccoli, gekookte patatjes en hollandaise saus. Ik heb zelfs een poging gedaan om de saus zelf te maken, maar dat is nogal mislukt. Tip voor wie het wil proberen: een hele citroen is te veel, sap van een halve lijkt me al meer dan genoeg. Volgende keer in plaats van alleen het recept te lezen, ook eens het filmpje van Jeroen bekijken.
  • Dinsdag: eten in Tang’s, één van de lekkerste Chinese adresjes die we hier in Antwerpen ontdekt hebben (en die niks afhaal-achtig doen). Upscale Chinees voor een goede prijs, we like!
  • Woensdag: ik heb een belofte gedaan, dus kom ik die ook braaf na: vleesbrood met spinaziepuree, op vraag van mijn allerliefste wederhelft. Hij keek zo zielig en laten we eerlijk zijn, de traditionele receptjes liggen mij nog altijd het best. Hierrrrr met dat gehakt!
  • Donderdag: ik ga eten met collega’s na een vergadering, de wederhelft krijgt een klaargekocht pakketje (ik gok op witlofrolletjes met hesp voor in de oven, want dat krijgt hij van mij nogal weinig).
  • Vrijdag: eten bij De Bomma in Antwerpen! Dit is een restaurant waar ik letterlijk al maanden een kaartje van in mijn portefeuille heb steken, maar ik kwam er nooit toe te reserveren. Nu dus wel, samen met nog acht vrienden. Het belooft een interessant avondje te worden, met roddels, algemene info en last-minute trouwideetjes bespreken (niet voor mij, maar voor twee van die vrienden).
  • Zaterdag en zondag: mijn ouders zijn 25 jaar getrouwd (hoe? Ik weet het niet maar heb een meer dan gezonde portie respect) en zijn alle twee 50 geworden dit jaar, met als gevolg dat ze een heel feestweekend ineen hebben geknutseld. Hapjes, walking dinner, aperitiefconcertjes: ik denk niet dat ik veel ga koken dit weekend.

Volgende week beter, beloofd! Behalve dan in het weekend, want dan is het dat trouwfeest van die vrienden. En ook van mijn allerliefste nicht. Verdorie. Ik ben geen fan van dubbele trouwboekingen…

Standard

Leave a Reply

