General blabla, Weekmenu's

Weekmenu: week 40, 41 en 42

Kijk eens hier, de laatste twee weken heb ik deze blog een beetje genegeerd. Niet helemaal expres, want je kent dat wel, het Leven en meer van dat leuks, maar toch: mijn excuses, liefste blog. ‘t Was échtig niet expres. Ik kan niet beloven dat het niet weer gebeurt (want opnieuw: dat Leven), maar ik zal mijn uiterste best doen. Ik heb zelfs nieuwe ideeën en al (een beetje geleend van anderen, maar een copycat schijnt een compliment te zijn in de betere kringen)!

Maar eerst een klein overzichtje van mijn weekmenu’s die eventueel gemist zouden zijn (ge weet maar nooit) en mijn hersenkronkels voor de komende week. Geniet ervan 😉

Week 40 en 41 waren weken van veranderingen (een versie van risotto met tomaat! Ik kijk niet meer om, ik zeg het u bij deze), teruggrijpen naar persoonlijke klassiekers (lasagne! Ovenschotels! Fishsticks met spinaziestoemp!) en vooruitblikken na tips van collega’s (kip laten marineren in een mix van olijfolie, honing en kruiden, voor ze te bakken. Geniaal.). Er kwamen ook twee (!!) trouwfeesten op één dag koekeloeren, waarbij er een splitsing gebeurde (de wederhelft naar de goede vrienden, ik naar mijn allerliefste nichtje) en ik nadien -zot als ik ben- twee uur in de gietende drash richting Wallonië reed om daar nadien het feestje nog eens verder te zetten, zodat we tegen 5 uur in ons bed lagen. Er was héél lekker eten op beide bruiloften (heb ik van horen zeggen, ik kan alleen melden dat mijn nichtje ossenhaas van iets blauw-wit serveerde, mjam), de drank vloeide naar hartelust en de muziek was onmiskenbaar dansbaar. Hallelujah! Ook kwamen er chocolate chip cookies op tafel die eigenlijk heel goed lukten, dus volgende keer wordt dat een grotere batch. Dit keer kwam de hallelujah luidkeels van de wederhelft 😉

Week 42 wordt één van koken tijdens de week en in het weekend veel familie en vrienden terugzien: een gigantisch familiefeest (last count van de aanwezigen stond op 156) en een daguitstap ter ere van mijn oudjes die 25 jaar en 50 jaar, u weet het wel, op kosten van heel goede vrienden. Wij mogen ook meevieren en vinden dat uitermate leuk.

Week 42 in eten dus!

  • Maandag: kip met bovenvermelde marinade van honing en olijfolie. Echt, ik zie niet wat er mis zou kunnen lopen. Ik ga het combineren met aardappeltjes in de oven (voor mijn persoonlijk gemak en omdat ik dat ook wel heel lekker vind) en worteltjes.
  • Dinsdag: spaghetti met gehaktballetjes!
  • Woensdag: kabeljauw met puree, asperges en botersaus.
  • Donderdag: tournedos (danku, liefste schoonpapa) met gevulde pasta en een champignonsausje.
  • Vrijdag: scampi diabolique, mix van Jeroen Meus en Lien Willaert.
  • Zaterdag: soep (waarschijnlijk pompoen-wortel of courgette), aangezien dat gigantische familiefeest op stapel staat en ik niet verwacht om buiten te komen met honger.
  • Zondag: een hele dag fun and food met de beste vrienden van mijn ouders. Opnieuw: ik denk niet dat honger hier iets mee te maken gaat hebben…

Tot volgende week voor meer eten!

Standard

Leave a Reply

