Eten, General blabla, Het dagelijks overleven, Weekmenu's

Weekmenu: welke weekmenu?

Oeps. Een maand niet posten, pak dat daar wel ‘oeps’ op gezegd maar worden. Geheel mijn schuld, ik geef het grif toe, maar het zal zo nog wel even blijven, of toch in ieder geval heel onregelmatig: ik zit in een overgangsfase op werkgebied (mijn opzegtermijn op mijn huidig werk loop eind januari af, waarna ik onmiddellijk mag beginnen bij mijn volgende job), de liefste wederhelft zit in de laatste maand voor zijn deadline (wat zoveel betekent als ‘zaterdagen zijn gemaakt om 13 uur te werken in plaats van thuis te zitten’, wat ook weer opgevangen moeten worden), de familie- en andere feesten komen er ook aan (de volgende maand is het niet alleen kerst en nieuw, maar ook verschillende eindejaarsfeestjes over het algemeen en een trouw van een neef er nog tussen gesmeten) en bibi ziet het allemaal zo niet meer zitten. Vandaar: niet echt een weekmenu, maar een weekinspiratie. Kijk, ik doe mijn best.

  • Kip met spekjes, rijst, ananas en currysaus. Da’s voor vanavond gepland en aangezien ik net de kip heb opgesnord bij de slager, zal het ook voor vanavond zijn.
  • Ovenschotels bij de vleet, want die zijn gemakkelijk, staan toch een klein uur in de oven en kunnen bomvol groentjes gestoken worden.
  • Verse soep en liefst veel. Ik dacht aan pompoen-en-wortel, courgette en prei-en-wortel, maar als er al één uit de kookpotten verschijnt, zal ik al heel blij zijn.
  • Valt onder ‘ovenschotels’, maar toch ook niet helemaal: gevulde tomaten en paprika’s.
  • Een citroentaart, op luid en algemeen verzoek van wederhelft en schoonzus.

Voeg aan bovenstaande mix ook nog een verbouwing/renovatie toe in het appartement (de ramen worden eruitgehaald en ecologisch verantwoorde vervangingen worden erin gezet en net nu is het gigantisch koud aan het worden, uiteraard) en ik hoop van harte dat het allemaal in orde komt.

Standard

One thought on “Weekmenu: welke weekmenu?

  1. Pingback: Weekmenu: welke weekmenu? | operation CDL

Leave a Reply

