Cultuur, Entertainment in het algemeen, Film, General blabla

Want to see

Het zijn de bijna-wintermaanden en dan gaat een mens al eens met veel goesting naar de cinemaprogrammatie kijken. Of ben ik daar zo alleen in? In ieder geval, de volgende films staan op mijn want-to-seelijstje, al besef ik wel dat sommigen nog moeten gedraaid worden. Ik kijk graag uit naar iets, what can I say?

  • The Battle of the Five Armies: The hobbit. Ik geef het grif toe, ik ben wel een fan van de Nieuw-Zeelandse landschappen die voorbij flitsen, van de heroïsche en minder heroïsche personages die passeren, van de wereld die gecreëerd werd. Peter Jackson, ik kom kijken, beloofd. (Ik steek het op de wederhelft, die nog een pakje erger is en de marathon van Lord of the Rings meegedaan heeft. Nuts.)
  • Cinderella: de remake! Met Cate Blanchett als stiefmoeder! Moet ik nog meer uitroepingstekens gebruiken? Disney! Ik was al grote fan van Maleficent, dus ik zie het allemaal goed komen. Die popcorn in 2015 gaat lekker smaken, ik proef het nu al.
  • Spectre: de nieuwe James Bond, jawel. Ik ben van veel fan, maar zeker ook van James Bond en al helemaal van de nieuwe stijl met Daniel “yummy” Craig. Gimme more! Ook super: Monica Bellucci als Bondwoman (geen kat die daar het denigrerende Bondgirl-etiket op plakt, toch?). Go James, go. Nog toffer: een Sherlock Holmes-villain die meedoet én de geweldige Christopher Waltz die aartsvijand nummer 1 gaat vertolken.
  • Om mij helemaal commercieel op te stellen: ik wacht ook met veel plezier op Avengers: Age of Ultron en Jurassic World. Die art films, die zijn niet helemaal voor mij weggelegd. Ik vind dat niet erg, zij ook niet vermoed ik. Taken 3 is er ook zo ééntje. Onlangs heb ik Taken gezien en die Liam Neeson, dat biljft toch iets speciaals. Ik kon die ook al zo goed hebben ten tijde van Love Actually en zelfs in The A-Team (kijk, het kan écht nog wel commerciëler!)
  • Veel twijfel over The Best of Me: ik heb het boek gelezen, maar ben niet helemaal zeker of de verfilming goed gaat zijn. De hoofdrolspeler is natuurlijk wel James Marsden, dat geeft altijd wat extra aantrekkingskracht. Decisions, decisions.
  • Minions! Sowieso! Gewoon lachen. Die kleine gele mannetjes hebben nu al mijn medelijden, als ik afga op de trailer. Poor guys.
  • Ga ik sowieso NIET in de bioscoop zien, maar wel in mijn eigen zetel: Fifty Shades of Grey. Nee, daar waag ik mij niet aan in de bioscoop. In mijn eigen zetel met een dekentje en een lekkere pot Ben&Jerry’s? Yes please!

Ja, het lijstje is vrij exhaustief, maar ik zie het helemaal zitten. UGC, here I come!

Standard

One thought on “Want to see

Leave a Reply

