Eten, Weekmenu's

Weekmenu: week 8

Kijk, kijk, geniet ervan: een weekmenu! Wacht: een Weekmenu, want dat ding verdient nu wel een hoofdletter: ik heb mij eindelijk nog eens aan een blogpost gewaagd. Wie was er zich in godsnaam van bewust dat een nieuwe job beginnen wel eens (veel) extra werk en (gigantisch veel) extra vermoeidheid kon opleveren?

  • Maandag: het plan is om te gaan zwemmen (yeah, right, maar het plan is er al) en nadien ga ik mij uitleven met het creëren van programmaboekjes voor een nakend concert, dus ‘t zal iets heel simpel worden. Ik denk worst en wortelpuree. Een W&W, so to speak.
  • Dinsdag: pasta. Pasta met veel groentjes en een roomsausje, zelfs. Wat spekjes erbij en ik overtuig mijn liefste wederhelft wel dat daar superveel vlees inzit. Of wat scampi’s. Hij moet ook niet alles weten, toch? Scampi’s!
  • Woensdag: ik heb tijd, er moet nog eens vis op tafel komen, het wordt een receptje uit een kerstcadeau: zeetong, op Jeroens wijze. Danku Jeroen (hoop ik).
  • Donderdag: witlof en selder (voor mij), gerold in hesp, lekker gegratineerd in de oven. En een hoop puree erbij. Mjam.
  • Vrijdag: spaghetti van de enige echte babysit, waar ik met enorm veel plezier voor aanschuif. Anders ook hoor, maar die spaghetti? Mmmmmmmmm.
  • Zaterdag: IKEA! Balletjes met appelmoes, frietjes en keilekkere saus, here I come. En dan maakt het mij even écht niet uit wat ze daarin steken, ‘t is verdorie lekker.
  • Zondag: dag lieve schoonpapa, wij komen nog eens langs.

Kijk, ik hoop toch inspiratie, of op zijn minst ondersteuning verzorgd te hebben. ‘t Komt in orde mannen, ik ben er zeker van dat ik gisteren en vandaag een streepje zon zag.

Standard

Leave a Reply

