Eten, General blabla, Weekmenu's

Weekmenu: week 9

Na een relatief rustige week, nu weer iets volledig anders. Zelf koken, wat is dat?

  • Maandag: simpel en snel, dus ga ik voor kip met sla en gebakken patatjes. Kwestie van zowel de zanger (ik) als de sporter (de wederhelft gaat eens zaalvoetballen) snel van dienst te zijn.
  • Dinsdag: Comme Chez Maman. De wederhelft heeft fiscaal advies nodig, wat neerkomt op ‘vraag het eens aan papa’, waarop hij opperde om daar te gaan eten. Dankuwel.
  • Woensdag: na eindeloos gemekker en gezaag is het eindelijk gelukt: ik zit in de lezersjury van de Gouden Boekenuil. Hiphoi! Vanavond is de ‘haal de boeken op’-avond in Brussel, waardoor lieve wederhelft en schone zus zelf voor eten zullen moeten zorgen.
  • Donderdag: we gaan voor de verandering eens buitenshuis eten, namelijk bij L’Epicerie du Cirque. Lang leve de Restaurantweek, lang leve de schone zus die reserveerde. Ik ben benieuwd!
  • Vrijdag: een avondje uit voor een concert van Bart Peeters, waardoor ik mijn beste vriendin die net verjaarde ook op een ticketje kan trakteren.
  • Zaterdag: la douce France. Ze hebben mij zo zot gekregen om mee te gaan skiën. 8 dagen. Ik overleef het waarschijnlijk wel, maar wie weet in welke toestand? Pluspuntje: een week niet zelf aan eten moeten denken.

Geniet van het zonnetje, denk aan eventuele vastenpuntjes (hier: opstaan wanneer mijn wekker afgaat – tot nu toe een grote fail– en op tijd en stond een rustig meditatiemomentje vrijmaken) en mensen, echt waar: de lente is in aankomst!

Standard

Leave a Reply

