Eten, General blabla, Het dagelijks overleven

Timemanagement

Nee zeggen tegen iets, tegen iets waarvan je weet ‘dit is interessant, dit is leuk, dit is goed voor mij’. Ik kan dat moeilijk, wat resulteert, zoals deze week, in een groot tekort aan tijd voor andere dingen die óók moeten gebeuren. Want ja, die Italiaanse les: superleuk! Maar da’s dan wel ineens 3 uur weg vlak na het werk. Bon, dat lukt nog wel. En maandag, dan heb ik koorrepetitie. Iets later op de avond, wat betekent dat ik nooit vroeg (lees: voor twaalf uur) in mijn bed lig. Ik zou ook graag toch een uurtje gaan zwemmen in de week, liefst twee, want sport schijnt ook belangrijk te zijn. Dat moet dan al dinsdag of woensdag gebeuren, want vrijdag gaan we meestal eten met vrienden na het werk. En woensdag kook ik voor drie in plaats van voor twee, want dan komt de schoonzus mee-eten na de squash en wil ik toch ook wel iets fatsoenlijk op tafel zetten.

Wat er dus op neerkomt dat relax thuiszitten tijdens de week en ineens strijk/was/koken-op-het-gemakje voornamelijk op een dinsdag kan gebeuren, na het zwemmen, woensdag voor de squash eindigt of in het weekend. En dat weekend zit ook al zo snel vol.

Ik heb dat graag, een volle agenda. Ik geef dat eerlijk toe, ik voed het probleem met alle plezier zelf. Een leven niet geleefd en zo, je kent dat wel. Maar héél af en toe blokkeer ik een weekend. Werp ik een blik in de agenda, meestal een anderhalve maand op voorhand en zie ik een maagdelijk wit weekend. Dan zet ik daar een grote kring rond met de melding ‘vrijhouden’. Da’s dan een relax weekend, met hopelijk goed weer waarin we rustig richting markt, zoo, koffiehoekje e.d. kunnen flaneren, met de wederhelft die nadien doodgelukkig zijn auto buiten wast. Of we blijven binnen, lang in onze pyjama, met een toffe film op in de namiddag, veel lezen, meezingen met muziek of opruimdrang in het kwadraat. Het kan dat er dan vrienden komen eten ‘s avonds, of dat wij bij hen gaan eten, maar dat is dan ‘s avonds en dat is -ik kan het niet genoeg benadrukken- op het gemakje. Zalig.

Zo’n weekend? Dat heb ik nu. En ik ga daar dubbel en dik van genieten. Dus drukke weken? Ja. Drukke weekends? Ja! Carpe Diem en dat bloempje mag ook geplukt worden, maar zo’n Heilig Weekend kan ik iedereen aanraden. #bliss

(Ze voorspellen wolken en wat regen dit weekend, maar ik laat dat niet aan mijn hart komen. Ik voorspel zelf een aardbeientaart zaterdag als dessert, met een lenterisotto als voorgerecht en gehaktballetjes met gezonde groentestoemp als hoofdgerecht.)

Standard

Leave a Reply

