General blabla, Het dagelijks overleven

Lijstjes

Maakt me blij

  • Kasten leegmaken en dan vooral voorraadkasten. Ik had nog drie dozen petitbeurretjes liggen, allen goed tot 4/2014. Kijk, dat wordt dus niet slecht he. Gisterenavond heb ik even en masse petitbeurretaart gemaakt en daar vandaag onder andere mijn collega’s mee verblijd. Vanavond ook als dessertje!
  • Vanavond ook als dessertje: chocolademelk met witte chocolade, nog over van Sinterklaas. Op een klein 4 dagen van Pasen af, vind ik dat toch goed uitgerekend 😉
  • Fietsen bij lenteweer; Een streepje zon en mijn dag is al goed.
  • Plantjes die beginnen uit te komen. Broccoli, here you come! (met dank aan AH)
  • Weten dat mijn diepvries na vandaag even helemaal leeg is. Dat betekent deze week even heel dat onding defrosten, zodat die ijslaag ein-de-lijk weg is. (Moet dat officieel niet om het jaar gebeuren? Bij ons is het al *slik* meer dan twee jaar geleden.)
  • Het idee ‘vakantie’. Lang leve het paasweekend, dat altijd verlengd is. En lang leve plannen voor september, waar we Zuid-Afrika gaan veroveren. *vreugdedansje*

Maakt me minder blij

  • Fietsen met zware tegenwind. Absoluut niks leuk aan, maakt mij vooral moe.
  • De wasmand die maar niet leeggeraakt. De strijkhoop die steeds groter wordt. Heb ik vorige week al niet gestreken?
  • Een onaangenaam geurtje in het appartement. Wat zie ik over het hoofd?
  • Het aardbeienplantje dat nog niet bougeert. Cue allemaal zwarte gedachten: heb ik die zaadjes te diep gestoken? Geef ik te veel water? Te weinig water?
  • Buren die hun fietsen toch nog altijd voor onze deur deponeren. Ja, we kunnen nog langs en ja, het boompje op straat is niet van ons, maar die fiets daar constant aan vastmaken is nogal… cru.
  • Het onvoorspelbare weer: regen? Zon? Hoeveel wind? Zelfs het weerbericht weet het niet meer.
  • Mensen die twee (!!) keer een grote EuroMillions pot winnen. Twee keer €1.000.000, wat doe je daar mee?
Standard

Leave a Reply

